Jump to content

Hvem kjenner hvem her?


Faxen

Recommended Posts

Noen forslag?

Litt usikker på hva du mener med spørsmålet. Personlig så har jeg møtt Lasse en gang, snakket med Ingar noen ganger på telefonen, ellers er resten totalt ukjente for meg, hvis vi ser bort fra kontakt via forumet og IM (Håper jeg ikke har glemt noen...). Dette håper jeg å bøte på når Det Tredje Offisielle baatplassen treffet går av stabelen om knappe to uker.
Link to post
Share on other sites

Var på¨båttur med Kotnes da vi begge var små.Tviler på om vi var søte. Han sov som en gris over motorkassa på vei hjem.Hver gang. Siden den gang har vi ikke møttes. Pirus har jeg snakket med på telefon.Han har litt rar computer uten bildebehandlings program selv om han sender bilder pr. mail så det gviner :lol: Sorry,Pirus jeg bare måtte....  Ellers snakker jeg med Gunga Din,Amorøsa og PanPan sånn til og fra når det måtte passe seg. Marna vet jeg hvem er-selv om han ikke vet hvem jeg er. Finn kjenner jeg godt,han har bare postet en gang.

 

Ellers så har jeg utvekslet mail og IM med Ka Farsken-kom tilbake snart,Walter-S,Poseidon,

Geir S,Lars H.,Aanton-eneste Skilsø og antagelig verdens eneste 25 foter med hydraulisk vinsj,nå jobber han med baugpropell.Hydraulisk :eek:. Cita møtte jeg et par ganger ifjor vår. Pluss en del andre jeg ikke husker i farta.

 

 

Felles for dem alle er at de er veldig greie.Syntes jeg. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

usikker på hva du mener, men selv kjenner jeg ikke så mange.

Lasse, PanPan, og LarsH har jeg da delt en kaffekopp eller 3 med.., samt at jeg har møtt Barsk II og Andreas ( men da visste jeg ikke at Andreas var Andreas.. :yesnod::eek: ) & Kotnes.. tror det var de fleste ja...

stians er omgangsvenn, så vi snakkes / treffes titt og ofte.. Og det var de jeg kjenner til tror jeg...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Kjenner ingen her personlig. Har i liten grad utvekslet IM eller mail heller. Har kun sett Posidon (ihvertfall skuta hans) på fjorden.

 

Alikevell føler jeg på en slags måte at jeg kjenner mange her.  Kjenner nok kanskje dem bedre enn de kjenner meg, da jeg ikke skriver så mye, men noen hører(leser) jeg jo meninger og ideer fra nesten daglig, og det er mer enn jeg kan si om de fleste venner og slektninger.

 

Å logge på baatplassen er nesten som å komme hjem. :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Jeg forsøkte å rekruttere min gode venn Pluggen som aktiv bruker, men han er så sabla travel med båtmekking og andre sunne sysler at han bare har rukket en posting. Ellers har jeg IM'et med et par-tre her som oppfølging av diskusjonstråder, og det har vært riktig hyggelig!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Kjente ingen på forumet fra før, men har vel etter hvert truffet ca 10 stykker, og synes jeg kljenner en haug andre som jeg ikke har truffet annet enn her på forumet. Et par har vært hjemmom, noen er truffet i havnen, noen på helgetur og noen på ferie. Og noen av fruene har jeg også truffet. Andreas med kone var f.eks ombord på kaffe i Fiskebäckskil i Sverige. Og så viste det seg at Patton var en kollegea. Så vi har spist lunsj sammen på jobben. Så  :yesnod: alle gode venner!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Eneste jeg kjenner er Marwin, Har møtt Brigg og hadde en meget hyggelig prat og en   :yesnod: med Sigurd  :cheers:som jeg møtte i dag inne i Kragerø..  Så vimplene og jagde kona og ungene avgårde.. Her skal det prates båt. Kom å hent meg om en time....  hehe.... Har også snakket med Motordoktoren på telefonen.

Sitter her på hytta og hører roens stille stillhet etter at ungene har lagt seg. Tar en kald :eek: og koser meg med båtplassen på analoglinje,,,  går bra det også..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Kjenner i utgangspunktet ingen her inne, men har i likhet med Lars H. møtt Patton. Møtte han på Hamar i sitt rette element i båthavna på Tjyvholmen på Hamar. En trivelig kar foresten. Men det er ikke lenge til Baatplassentreff på Kapp så da blir det mange nye navn under de nick vi kjenner herifra... Gleder meg....  :yesnod:  

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Kjenner Pjolter (nyt ferien din gutt, hils kona!!) og Motordoktoren, samt hatt god hjelp av TMe og andre (mail), men "synes Œ kjenne"  flere av dere ettehvert, pga mŒten dere svarer pŒ. Hadde v¾rt trivelig Œ hilst pŒ flere av dere.

Har disk-kr¾sj og v¾rt av nett noen dager. ( har back-up av data!!) Ny Mac er bestillt og dukker vel opp om noen dager. I mellomtiden kj¿rer jeg pŒ en "steingammel" Mac, som ikke har hatt str¿m pŒ minst 10 Œr. GŒr tr¾gt, men fungerer hvis dere klarer Œ lese dette. (Smileies er det v¾rre med!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ingen her, har heller ikke møtt noen. Men jeg tror jeg har vært på samme kurs som Marwin i SuperOffice, dog ikke samtidig. Siden vi er i samme bransje lurte kurslederen på om jeg kjente en i et elektro firma på Byneset som han skulle selge/kurse i SuperOffice noen dager etter jeg var på SuperOffice kurs. Etterpå forstod jeg at det trolig var Marwin på Båtplassen han mente.

Link to post
Share on other sites

Takk, alle.

Dere fikk med dere spørsmålet. Det var akkurat det jeg mente, hvem kjenner hvem, og har kontakt med hvem. Det virker på meg ,som om det er noen "gjenger" her (intet vondt ment", men det har en tendens til å bli litt klikk miljø på slike plasser, uten at det har påvirket baatplassen i noen grad. Det må jo være lov å være kjente.

Men jeg har oppservert at flere av dere kjenner hverandre iallfall litt.

Så det var bare det jeg lurte på.

 

Keep up the good work :sleep::lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

PS! Dere har vel vimpel oppe, så det går an å se/treffe dere i sommer :nono: :nono: :nono:

 

og til dere alle, ha en riktig god BÅTSOMMER :lol::eek::lol::yesnod::eek:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ingen, og har enda ikke skaffet meg vimpel  :blush:

 

Ramlet over dette forumet ved en tilfeldighet, og har liksom bare blitt hengende.

Har brukt den siste tiden til å lese nye og gamle innlegg, og lært MASSE av å gå gjennom kategorisidene.

 

Nå må jeg bestille vimpel, så jeg kanskje får møtt flere hyggelige mennesker i båtferien :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kjenner vel ingen her jeg heller, selv om etter og ha les en haug med innlegg om alt mulig her føler at jeg kjenner nesten alle her.

 

Har hatt im kontakt med Faxen, som også ligger så og si i samme havn (Drøbak), så han treffer jeg nok flere ganger i løp av sommeren :smiley:

og sikkert flere av dere andre også, Son er jo ikke så langt unna.

 

Forsatt en god sommer til dere alle.

Link to post
Share on other sites

Hallo folk`s :wink:

 

Jobber på samme sted som Gipsy Girl ,har hilst på Walter S og Amborøsa ellers er det "bare kamerater" på baatplassen.no føler jeg :cool:. Det første jeg gjør når jeg kommer på jobben kl.0600 er å logge meg på :lol:. Håper å treffe mange med BLÅ vimpel i løpet av sommeren :smiley::blush::wink:. God sommer forresten alle sammen !!!!!!!!

Mvh HEIRA.. :lol:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

Har gått på skole sammen med Nils, ellers så er det bare Poseidon eg vet hvem er. Føler etter hvert at eg kjenner ganske mange her inne bare med å lese innleggene her, det er en dårlig dag om eg ikke har pløyd gjennom mesteparten av det som er skrevet her.

Har bare sett en båt med vimpel her på vestlandet, det er dårlig  :smiley:

Link to post
Share on other sites

Pirus har jeg snakket med på telefon.Han har litt rar computer uten bildebehandlings program selv om han sender bilder pr. mail så det gviner :blush: Sorry,Pirus jeg bare måtte....  :smiley:

 

:wink:  Det er ikke så rart, siden den gang har jeg  byttet til en ny bærbar sak fra Dell, og den har billedbehandlingsprogram......

 

Kanskje vi treffes i Grimestadbukta i sommer?  Vi drar på ferie 2. juni, skal først til Strømstad en runde for å kjøpe "kvota", deretter over fjorden, og vidre på Sørlandet. 14 dager, tre uker, hvem vet?

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Har bare sett en båt med vimpel her på vestlandet, det er dårlig  :sad:

Tja,....  Det har kanskje med øynene mine å gjøre, men jeg har faktisk bare sett en båt med vimpel i Oslo området jeg, og det er min egen.  Jeg har sett Oda, men jeg la ikke merke til noen vimpel....

 

Oda´s skipper Trond og Oda´s admiral Gudrun treffer jeg stadig.  Ellers har jeg truffet bastard, og beskuet prosjektet hans (en tapper sjel, jeg er imponert over ungdommens pågamgsmot).  Forøvrig synes jeg at jeg kjenner mange etterhvert, selv om jeg ikke har truffet dem.  Men fremtiden vil kanskje at jeg treffer noen??

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner egentlig ingen her, selv om jeg etterhvert begynner å bli kjent med en del på bakgrunn av innlegg/diskusjoner. Har av og til en følelse av at noen flere kjenner meg enn de jeg kjenner, men slik har jeg det i andre sammenhenger også. Har fått enkelte kommentarer fra div. kjenninger om min aktivitet her men jeg vet ikke hvilken nick de bruker på Båtplassen....

 

De jeg fysisk har møtt er Poseidon (ekte båtentusiast :smiley:) og BK samt BK's utmerkede hjemmelagde :sad:.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...