Tobii Startet 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2009 Er det uansvarlig å dra på jordomseiling med en IF Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Jordomseiling . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
hibs Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Nei hvorfor det? Det finnes flere som har dratt på langtur i langt mindre forsvarlige båter enn en IF... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Om det er komfortabelt å tilbringe flere år i en 26-foter er et annet spørsmål... Men det er nok mulig fysisk sett. http://www.freewebs.com/sybika/ http://www.valkyrien.tk/ Redigert 26.Juni.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 har ingen ting å si for meg om det er komfortabelt, litt må man tåle Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 If er nok ikke dum for 1 til 2 personer. Solid enkel konstruksjon tilsier lite mekk og mye tur. Personlig tror jeg at jeg hadde valgt en båt med stå høyde og "litt" komfor til det store eventyret. Men ja jøss alt er mulig. Mener å ha lest om en folkbåt som seilte til Caribien Skal søke og se om jeg kan finne noe mer om dette. Lykke til Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 sånn hvis noen lurer , dette krever jo litt planlegging så jeg regner med at ferden skal starte i 2011 Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Hvor lenge skal du reise? Skal du reise sammen med noen? Har du forresten tenkt på hvilket utstyr du skal ha med (sikkerhetsutstyr, vindror etc.)? Er selv i planleggingsfasen til en jordomseiling (i 2014), og det er himla mye å tenke på Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) hmm, har akkurat startet å tenke på jordomseiling :) og har ikke PEILING på hvordan jeg skal planlegge, men regner med å reise når jeg er ferdig utdannet elektriker. jeg mente 2015 skal være ute så lenge som lysten er der sikkert 3-5 år Redigert 26.Juni.2009 av Tobii (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Noen påstår at det uansvaling å dra fra Hovedøya til Lindøya alene, men i siste nummer av "Trygg på sjøen" står den om en kar som seilte sin 23'-er til Stillehavet. Hva uansvarlig betyr er så ymse, men statisikken er ganske klar. Det er veldig mye folk og båter på havet og det er sjelden noen blir borte. Det går stort sett alltid bra, tror det er mer uansvarlig å kjøre bil ! IF er en stabil og fin båt, du kommer til å få en kjempetur, men det er selvsagt litt trangt og lite komfort. Kos deg og ikke hør på dem som sier at du ikke kan dra, dem er det nok av inne i mitt hode og jeg kommer aldri på jordomseiling. God tur ! Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Lykke til Kjøp mange bøker om jordomseiling, så har du noe å drømme om mens du venter. Kan anbefale "En saga i blått", "Reisen rundt den blå planet", "Fri som ørnen" og bøkene til Ragnar Kvam Jr. Selv har jeg kjøpt en 33 fots båt som jeg bor i mens jeg sparer opp penger til turen. Regner med å bruke til sammen ca 800.000 kroner, inkludert båt og utstyr. Edit: Her er forresten tråden jeg startet for ett år siden med planene mine. Så langt har det gått fint, trass mange som mente/mener det er fullstendig idiotisk. Redigert 26.Juni.2009 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Mange venner som fniser av drømma min, med det blåser jeg av meg.. Jeg skal på jordomseiling, og jeg har/får en utdanning når jeg er ferdig, som er internasjonal i de fleste land , så hvis det er pengeproblemer kan jeg jobbe litt rundt omkring mens jeg seiler turen. Det eneste jeg er sikker på er at jeg skal en tur innom begge polene. har forresten seilt en god del og deltok med båten endorphine II på færdern 2009 og vi kom desverre litt dårlig ut fordi båten seiler best i runt 5 ms vind og gjennomsnittet var omtrent 3 ms vind så vi lå bare å duppa og jeg veit jeg er ung 17 år men jeg har hatt lyst til dette siden jeg begynte å seile med onkeln min i 2002 og vi har seilt siden hver sommer og hver mulige sjanser. vil bli ferdig med utdanning først, men jeg har arvet penger etter moren min som kunne sikkert dekket budsjett for 10 år Redigert 26.Juni.2009 av Tobii (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Høres jo ut som du har alle muligheter for å lykkes, og en fornuftig plan! Jordomseiling skal jeg ikke begi meg ut på å mene så mye om, men hvorfor ikke i en IF? Hvilken utdannelse holder på med? Det er vel enklere å få småjobber i utlandet for en håndverker enn en akademiker. Redigert 26.Juni.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 holder på med elektrofag, og skal bli elektriker eller skipselektriker Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Drømmer er til for å realiseres - stå på og la oss vite hvordan fremdriften blir! Ingenting gleder mere enn ungdommelig pågangsmot, sånt kunne en del av oss gamlingene trenge mere av, etter mitt syn. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Familien min ser helst at jeg ikke skal ut på tur , for det er å kaste bort livet sitt, Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Det som er å kaste bort livet sitt er å sitte på samme kontoret år ut og år inn uten å oppleve verden. Verden er stor, livet er kort Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Kosmix Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Kaste bort livet er det hvertfall ikke. Det er lærerikt! Så lenge det ikke er heisatur til syden, da... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mouche Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Familien min ser helst at jeg ikke skal ut på tur , for det er å kaste bort livet sitt, Det er bare sånt vi forelder sier fordi vi egentlig er: 1. litt misunnelige og 2. meget bekymret for våre avkom! Stå på! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) enig med deg steinsvik har sagt det samme til de :p for netopp det de gjør selv. Men du spurte om sikkerhetsutstyr hva mener du da? nødbluss, redningsvest osv? Redigert 26.Juni.2009 av Tobii (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Familien min ser helst at jeg ikke skal ut på tur , for det er å kaste bort livet sitt, Det er bare sånt vi forelder sier fordi vi egentlig er: 1. litt misunnelige og 2. meget bekymret for våre avkom! Stå på! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
S/Y Emma Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Men du spurte om sikkerhetsutstyr hva mener du da? nødbluss, redningsvest osv? Skal man så langt som rundt jorden, spesielt i en 26-fot båt, trenger man nok mer enn redningsvester og nødbluss... Standardutstyr på så vidløftige turer er som regel redningsflåte og nødpeilesender. I tillegg kommer jo VHF, GPS, satelittelefon om du ønsker det og annet stasj... Det blir fort dyrt Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tobii Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) neii, nå kom du med noe som var litt vanskelig jaa.. jeg skal skrive noe her med en gang jeg har begynt å planlegge ordentlig:) tanken at jeghar muligheten kjøpe båt og ALT av utstyr mye billigere i sverige og ha gøteborg som start av hele seilasen. Redigert 26.Juni.2009 av Tobii (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Jeg fikk denne av en som har vært på flere langturer, totalt utslitt versjon, nå har jeg kjøpt meg ny eg synes den er veldig god hjelp til planlegging av tur. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.