Jump to content

Jordomseiling i IF båt, uansvarlig?

Tobii

Recommended Posts

If er nok ikke dum for 1 til 2 personer.

Solid enkel konstruksjon tilsier lite mekk og mye tur.

Personlig tror jeg at jeg hadde valgt en båt med stå høyde og "litt" komfor til det store eventyret.

Men ja jøss alt er mulig.

Mener å ha lest om en folkbåt som seilte til Caribien :crazy:

Skal søke og se om jeg kan finne noe mer om dette.

Lykke til :sailing:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Noen påstår at det uansvaling å dra fra Hovedøya til Lindøya alene, men i siste nummer av "Trygg på sjøen" står den om en kar som seilte sin 23'-er til Stillehavet.

Hva uansvarlig betyr er så ymse, men statisikken er ganske klar. Det er veldig mye folk og båter på havet og det er sjelden noen blir borte. Det går stort sett alltid bra, tror det er mer uansvarlig å kjøre bil !

IF er en stabil og fin båt, du kommer til å få en kjempetur, men det er selvsagt litt trangt og lite komfort. Kos deg og ikke hør på dem som sier at du ikke kan dra, dem er det nok av inne i mitt hode og jeg kommer aldri på jordomseiling.

God tur !

Ole

Ole
S/Y Algol

Lykke til :smiley:

Kjøp mange bøker om jordomseiling, så har du noe å drømme om mens du venter. Kan anbefale "En saga i blått", "Reisen rundt den blå planet", "Fri som ørnen" og bøkene til Ragnar Kvam Jr.

Selv har jeg kjøpt en 33 fots båt som jeg bor i mens jeg sparer opp penger til turen. Regner med å bruke til sammen ca 800.000 kroner, inkludert båt og utstyr.

Edit: Her er forresten tråden jeg startet for ett år siden med planene mine. Så langt har det gått fint, trass mange som mente/mener det er fullstendig idiotisk.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Mange venner som fniser av drømma min, med det blåser jeg av meg..

Jeg skal på jordomseiling, og jeg har/får en utdanning når jeg er ferdig, som er internasjonal i de fleste land , så hvis det er pengeproblemer kan jeg jobbe litt rundt omkring mens jeg seiler turen.

Det eneste jeg er sikker på er at jeg skal en tur innom begge polene.

har forresten seilt en god del og deltok med båten endorphine II på færdern 2009 og vi kom desverre litt dårlig ut fordi båten seiler best i runt 5 ms vind og gjennomsnittet var omtrent 3 ms vind så vi lå bare å duppa

og jeg veit jeg er ung 17 år men jeg har hatt lyst til dette siden jeg begynte å seile med onkeln min i 2002 og vi har seilt siden hver sommer og hver mulige sjanser.

vil bli ferdig med utdanning først, men jeg har arvet penger etter moren min som kunne sikkert dekket budsjett for 10 år

Redigert av Tobii (see edit history)

Høres jo ut som du har alle muligheter for å lykkes, og en fornuftig plan! Jordomseiling skal jeg ikke begi meg ut på å mene så mye om, men hvorfor ikke i en IF?

Hvilken utdannelse holder på med? Det er vel enklere å få småjobber i utlandet for en håndverker enn en akademiker.

Redigert av NOR_Smurf (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Men du spurte om sikkerhetsutstyr hva mener du da?

nødbluss, redningsvest osv?

Skal man så langt som rundt jorden, spesielt i en 26-fot båt, trenger man nok mer enn redningsvester og nødbluss...

Standardutstyr på så vidløftige turer er som regel redningsflåte og nødpeilesender. I tillegg kommer jo VHF, GPS, satelittelefon om du ønsker det og annet stasj... Det blir fort dyrt :eek:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...