Jump to content

Misfarget skai, kan det farges ?

Vikane Inlander

Recommended Posts

Var uheldig med noen av sitteputene mine i båten, da de blei lagt oppå en dekkstabel tok de farge av dette, og en brun/sort sirkel med dekkfabrikant og dekkdimensjon har nå smittet over til de hvite putene. Trodde aceton og tynner enkelt skulle fjerne dette, men dengang ei. Prøvd alt av løsemidler til syre, uten å få det av. Virker som det har trekt ned i selve skaien.

Noen tips til løsning ? Kan slikt farges, eller må det trekkes om ? Skikkelig irriterende dette :sad:

prøv med skinn rens , fåes kjøpt på alle møbel butikker , stryk på putene med myk svamp . la det virke litt og tørk av . virker bra , etter min erfaring. Kan også prøve swiffer svampene. Slike kvite med gul bakside.

helsing

Mrs Birchwood 33

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Bruk "seapower inflatable boat"

Dette rengjør alt fra fendere, pontonger og skai.

Jeg trodde jeg måtte trekke om setet i båten min da forrige eier hadde prøvd "alt", men dette produktet fjernet all misfarging. Fikk også røde pontonger fremfor grå :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Seapower får du kjøpt hos Malfix, vet ikke hvilke andre steder...

På mitt skaisete måtte jeg bruke ganske mye. Gnei det inn med sånne svamper med en ru side, som du får kjøpt i vanlige matbutikker.

Her er et før / etter bilde dscf1741.jpg

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Dette før og etter bilde sa meg ingen ting :eek: Var det resultatet bra nok til ikke å skifte til nye puter :confused:

Magic swamp, swiffer ol.lign. produkter fungerer "litt" , rødsprit har null effekt, aceton fungerer dårlig i tillegg gjør de skai setene bløte og kan missfarge.

Skinn rens er skadelig for skai, og vil heller ikke fungere.

Syntes det bør dokumenteres at produktet virker før det anbefales :yesnod: Viss produktet virker på dine skaiseter, da skal det også selvfølgelig fungere på mine. Skai er skai...

Sier ikke bildet deg noen ting?

Ser du ikke den hvite flekken som er skrubbet frem mellom alt det grå?

Nå er hele setet skinnende hvitt, istede for grått, falmet, solskadet...

Da skal jeg lete litt blant bilder og se hva jeg finner :smiley: Skal på båten i morgen så da kan jeg ta bilde av setet slik det ser ut nå.

I mellomtiden..

Her er noen bilder av selve båten før / etter. Fra grå, oksiderte, misfargede pontonger til rene, fargeklare hvor støv, skitt og salt bare kan spyles av med vann. Legg merke til rattet, som også fikk en skikkelig opptur.

dscf1683.jpg

img_3408.jpg

Egentlig ser det enda bedre / tydeligere ut i virkeligheten, men når bildene på BP blir gjort så mye mindre enn orginalen så kommer det ikke så godt frem.

Skal få tatt bedre bilder av setet i morgen. Har ikke bedre bilder av hvordan det var før enn det som er vist lenger opp i tråden.

• 4 måneder senere...

Jeg anbefaler disse som selges på nettet for rengjøring og vedlikehold av skinn og sky skinn i båt.

Det er en skinnrens og en skinnbalsam

Bruk 1. denne: http://www.kvikki.no/biocleaner-rengjøring/skinnrens

Bruk så denne: http://www.kvikki.no/biocleaner-rengjøring/skinnbalsam

Håper dette kan være til hjelp for noen! :seeya:

Redigert av Nikkas21 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...