Homer Startet 15.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2004 Fokk og genoa skal sys om til å passe nymontert rulleprofil. Jeg kan velge mellom UV-duk og trekk til å feste utenpå, som strammes rundt staget med strikk eller tau. De aller fleste jeg har sett har UV duk. Noen for og ulemper med de forskjellige løsningene? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2004 Hulda har begge deler. Funker helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2004 UV duk: Fordeler: alltid ferdig installert. Monteres automatisk når du ruller opp seilet Ulemper: Tyngre på seilet, spesielt i en den delen av seilet du vil ha så lett som mulig... ( akterliket ) Rullekapell: Fordeler: Dekker / beskytter bedre. Ulemper: Kan "spise" sømmer. Mer arbeid å heise opp Konklusjon: 90% ( ? ) av alle seilbåter velger UV duk. Enkel i bruk, bra pris veier tungt. At seilet blir litt tyngre i akterkant, spiller for disse 90% ( ? ) ingen rplle. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 15.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2004 Hulda har begge deler. Funker helt utmerket. Gunga Din har fra denne säsongen begge deler ! Har enbart använt UV tidigare varer i ca 7-8 säsonger sen er det dags att skifte! rullgenua-kapell sparer seglet för regn o skit som kommer ovanifra oxo, ikke enbart UV ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 15.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2004 Har prøvd begge deler. UV-kant er jo greiest. Nå har jeg genoakapell. Som Gunga Dins sier, beskytter mot sol skitt og, ikke minst, måkedritt. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Careka Svart 16.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2004 UV kant, en enkel og grei løsning. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.