icelandairwaves Startet 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2009 Hei! Jeg har en 1954 Marna 1-sylinder bensin motor som begynte å hakke / hoppe over slag i farta. Skjedde oftere og oftere inntil den stoppet helt. Jeg får start på den men den dør litt etter at jeg setter den i gir. Det kom også "unormale" lyder fra eksosanlegget like før den stoppet. Ser også at det kommer litt olje inni kjølevannet. Pakkning? Sammenheng? Setter pris på om noen kommer med forslag som har erfaring med denne type motor! cheers.gif Vennlig hilsen, Arthur Myhre Scott Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Ofte så må man slipe inn ventilene på disse motorene. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 (redigert) Jeg har litt erfaring med 1 sylindret Sleipner som er en veldig lik motor. 90% av problemene jeg hadde med den skyldes magneten; slitte stifter som ikke ga nok åpning, olje på braketten som førte til dårlig jording og flere ganger måtte viklingen byttes. Ut fra problemene du beskriver kan det jo høres ut som dette er noe annet, vann i oljen og rare lyder i eksos kan kanskje tyde på topp-pakning, hvis den har det. På mine Sleipner var toppen helstøpt i en del. Redigert 29.Juni.2009 av BAG049 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 29.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2009 Det er vanskelig å stille noen entydig diagnose på grunnlag av de symptomene du nevner, men er det vann i olja, har du enten gåen toppakning, rusthull i sylinder (gjerne rundt eksosventil) eller i vannkappa på manifoilen (hvis det er snakk om en R1). Dersom det går vann i eksosen, kan du selvfølgelig også ha fått vann inn i motoren gjennom eksosventilen. I så fall er ikke det noen katastrofe, men bytt olja. Ellers kan feilslag skyldes feil ved bensintilførsel (tett slange, uren forgasser, utette pakninger, falsk luft osv.) eller feil ved magneten. Få en kyndig til å se på saken. gon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.