Kjetil1 Startet 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2009 Vet noen hvordan bensinforbruket er på en Nor-Dan 780 med Mercruiser 5,0MPI V8 bensinmotor under luka? Den skal ha 260 hester som nok drikker litt. Det er en ny båt og motor... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
SeaRaymond Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Bare erfaring fra eldre v-8 forgassermotorer, men antar en 15-20% gjerrigere forbruk på mpi, antar jeg forbruket på 260 hk til å ligge på 60-65 liter i timen på fullt. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 ...og marsjfart 35-45 l/t. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bergen dørk Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Sånn i gjennomsnitt kan en vel regne hk x 0,2 på forbruk for å få en indikasjon for hvordan forbruket ligger an. På samme tid vil det vel utvilsomt ha ganske mye å gjøre med kjøremønster; svært mange med store motorer cruiser vel rundt på store deler av turen med beskjedent uttak av hk. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kjetil1 Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Jeg fikk opplyst under 25 i timen på marsjfart 25-26 knop. Men det er jo det E-tecen min bruker nå, på mindre båt... Så jeg fikk det ikke helt til å rime... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Hebbe Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Min gamle 3.0 L OMC (130) hk bruker 25 l/t på 23-25 knop (30 knop er maks) så jeg vil tro du bortimot kan dobble dette i god krusefart. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.