Jump to content

KAD 43 power trim problemer

bellafalcon

Recommended Posts

Når det klikker i releene tyder dette på at styrestrømmen gir de riktige signalene. Er du forresten sikker på at det klikker i begge releene, begge må slå inn dersom pumpemotoren skal starte.

Du bør sjekke strømforsyning til releene, både pluss og minus. Plussen har vel også en slags sikring mener jeg. Problemene kan skyldes dårlig kontakt i en kobling.

En annen årsak kan være at ett av releene har tatt kvelden. Du kan prøve å bytte om på releene og se om dette gjør noen forskjell.

En tredje årsak kan være at pumpemotoren er slitt.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Takk for svar :flag:

Begge releene "klikker" et for opp, og et for ned-betjening,har hatt av motor, -motor og pumpe sviver fint rundt.. litt merkelig at den alltid fungerer fint ved oppstart...har prøvd hyppige betjeninger når den er kald. fungerer utmerket. Skal være en "termo-sikring"et sted(går ved varmgang) denne blir resatt med og skru av og på tenningen. Lurer på om denne tuller litt????? noen som vet hvor denne ligger?

Releene er vekslende. Dvs at de snur "strømmen" til motoren for å få den til å gå riktig vei. Derfor er det nok at ett av releene fjusker for at ting ikke skal virke.

Jeg har ikke vært borti noen termosikring, men nå er min erfaring fra et "gammeldags" 290-drev. Det kan være at ting er litt annerledes på et DP-E, men jeg mener at powertrimpumpa skal være den samme. Vekstedhåndboka for 290-drevet ligger i dokumentarkivet. Der finner du beskrivelse av systemet samt el-skjema.

Uansett, jeg ville ha sjekket alle koblingene at de har god kontakt. Om ikke for annet enn å eliminere denne mulige feilkilden.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...