bellafalcon Startet 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2009 Jeg har en KAD 43 med dp-e drev (290) I det siste så virker powertrimmen kun de første 5 minuttene ved "kaldstart..." fungerer ikke resten av dagen. Det klikker i releene når bryteren betjenes, men ingen ting skjer det samme gjentar seg neste dag. Er det noen som vet hva dette skyldes, og hva jeg kan gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Når det klikker i releene tyder dette på at styrestrømmen gir de riktige signalene. Er du forresten sikker på at det klikker i begge releene, begge må slå inn dersom pumpemotoren skal starte. Du bør sjekke strømforsyning til releene, både pluss og minus. Plussen har vel også en slags sikring mener jeg. Problemene kan skyldes dårlig kontakt i en kobling. En annen årsak kan være at ett av releene har tatt kvelden. Du kan prøve å bytte om på releene og se om dette gjør noen forskjell. En tredje årsak kan være at pumpemotoren er slitt. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
bellafalcon Svart 30.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2009 Takk for svar Begge releene "klikker" et for opp, og et for ned-betjening,har hatt av motor, -motor og pumpe sviver fint rundt.. litt merkelig at den alltid fungerer fint ved oppstart...har prøvd hyppige betjeninger når den er kald. fungerer utmerket. Skal være en "termo-sikring"et sted(går ved varmgang) denne blir resatt med og skru av og på tenningen. Lurer på om denne tuller litt????? noen som vet hvor denne ligger? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Releene er vekslende. Dvs at de snur "strømmen" til motoren for å få den til å gå riktig vei. Derfor er det nok at ett av releene fjusker for at ting ikke skal virke. Jeg har ikke vært borti noen termosikring, men nå er min erfaring fra et "gammeldags" 290-drev. Det kan være at ting er litt annerledes på et DP-E, men jeg mener at powertrimpumpa skal være den samme. Vekstedhåndboka for 290-drevet ligger i dokumentarkivet. Der finner du beskrivelse av systemet samt el-skjema. Uansett, jeg ville ha sjekket alle koblingene at de har god kontakt. Om ikke for annet enn å eliminere denne mulige feilkilden. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
edo Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Hadde samme problem på min KAD43, releene klikket med det var dårlig kontakt inn på 12v på releet, tok av releet renset med CRC; alt Ok Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
bellafalcon Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Har rengjort begge releene og spayet med crc 2 - 26 alt virker som d skal nå Takk for gode tips!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 (redigert) Hei Kan jeg ha samme problemer, når jeg trimmer agg for å plane viser instrument kun -1, det er alt jeg får på neg trim. Kad43. På grunnvannsinnstilling kommer den helt opp i +7 (rødt) lys. Savner mer negativ trim, spesielt ved tunglastet båt . Redigert 7.August.2009 av Tromsværing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.