M/B Shanty Startet 1.Juli.2009 Del på Facebook Startet 1.Juli.2009 Hei! For å gjøre en lang historie kort. Min Perkins 4.236 har i mange år hatt ett ms3b gir på 1,93 : 1. dette giret gikk i stykker under en akutt oljelekasje for 2 år siden. Fikk da kjøpt ett Ms3B på 2,93:1 gir via forumet her. flyttet derfor over kon og sjalte mekanisme til original giret. Orignal giret hadde nok fått seg noe mer medfart enn det som først var antatt, for det ble totalt "grapset" på prøvetur for 2 uker siden. MYE spon i olje, og knuste tannhjul. kondemnert.. men, jeg har nå fått tak i ett MS3 gir med riktig utveksling. Er det noen som kjenne forskjeller på ms3 og ms3b giret? er disse kompitable? Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
M/B Shanty Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 Ville bare informere om at girene går om hverandre! MS3 er ca 4 cm kortere enn MS3B, men fikk løsnet flensen på akslingen og sklidd den fremover. Samme grader på begge kassene! Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
bernt tore lille Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 skal info om utvekslingen stå på giret? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.Juni.2017 Del på Facebook Svart 21.Juni.2017 Står vel som oftest på en messingplate på oversiden framme på giret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.