Jump to content

Jakten på nybåt starter... for leverans tidligst sommeren 2010

Sydvesten

Recommended Posts

Regina af Vindö planlegges et besøk til uken siden vi er i nærområdet på ferie for å se på den nye RaV 40.... Så har man lagt listen, før de billigere verftene besøkes senere i år... På planen er Ege Yat i Tyrkia og deres DS40... Southerly 38DS er også på planen.. Det samme er Selene Europe i Frankrike og deres Selene 44..... men det er jo en "tråler"... da.. kjærringa vil ikke ha fiskebåt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Tja si det du... er fascinert av DS båter, men kan ikke utelukke noe... er truende til litt av hvert jeg da... men DS med innvendig styreposisjon fascinerer med tanke på helårsbruk...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Tartan 4400 er rett og slett lekker....... Overseas 40 passer meg perfekt... mottar gjerne tips om gode båter på rundt 40 fot.. Blir vi ute til 2013 så kan jeg ta med en 40 foter, (12m) hjem uten moms som flyttegods, og det gir jo en del muligheter til å spare noen kroner

Vet om at det ligger en veldig pen Fantasi 44 for salg ved Fantasi-verftet i Sverige. Er et par år gammel men utrolig velholdt.

En av de fineste DS-båtene i mine øyne iallefall, og ekstremt høy kvalitet...

Edit: Skjønte nå at du ikke ville ha båten før tidligst neste sesong... Spennende å følge med på hva du finner på blir det uansett :wink:

Redigert av hibs (see edit history)

Skulle fint kunne levd med en Fantasy 44 ja.... men den koster vel mer enn Regina... vil jeg tro..

Svart (redigert)

Har nok ikke bestemt meg.... men Regina er referanse båten med tanke på håndtverk... og den koster jo skjorta og litt til... Er enig i at Balsa kjerne i skroget ikke drømmen... men man vet jo aldri.... Prismessing så er det jo Ege som er greit med rundt 120k Euro så er det jo en grei sak det.... Tar en tur til Istanbul i løpet av høsten /vinteren og sjekker ut hva dette er for noe

Redigert av Sydvesten (see edit history)

• 2 uker senere...

Da har jeg hatt meg en runde på Orust og sett på hva de kan levere... ramlet innom Najad først, men der var det lite med folk som ville vise.... kjørte en trur innom HR og kikket litt.... og ellers en liten runde på Orust holmen greit å se fra landsiden.

Stakk selvsagt innom Regina verftet rett føre broen på hjemveien og snakket med salgsansvarilg. Fikk der omvisning i bygg nummer 3 av 40 foteren og snakket med litt med eieren av denne båten... Er jo ikke annet å si at det var meget lekker båt... fruen var så der interessert på veien til båten, men etter en runde ombord så var hun ikke så bekymret for prisen som var tett innpå 3,5 mill SEK pluss moms.. Så støtte i heimen er det i allefall....

Vi gikk deretter innom verftet og kikket på en 40 og 43 som var under bygging... Skjønner jo at noe slikt koster mer enn Jeanneau eller andre billigbåter... Regina bruker 5 måneder på å ferdigstille en 40 foter, mens de andre bruker en uke... Snicker Jonsson stod der med sandpapiret og gnikket på en list, han er neppe billig i drift... men du verden så vakkert det ble... Håndverk av ypperste klasse for et verft som bygger 10 båter i året

Jeg som hele tiden har vært overbevist at RaV hadde balsa sandwich i hele skroget, måtte bite i meg dette... Det var enkeltlaminat under vannlinjen.... balsa gikk muligens 10 cm. under vannlinjen..

Vel i denne prisgruppen er det mange DS båter som kommer inn under... Referansen er i allefall satt på Regina af Vindö 40, så gjenstår det å se hvordan de andre er.....

Vel i denne prisgruppen er det mange DS båter som kommer inn under... Referansen er i allefall satt på Regina af Vindö 40, så gjenstår det å se hvordan de andre er.....

13.02.07 19:09

Jeg har blitt enig med kona at når potensen svikter så skal vi kikke etter DS båter, og evntuelt vurdere å starte med å spille golf.

Kondolerer! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 1 måned senere...

DS båt , da holder jeg Nordship høyest. 38,40,43, rett å slett lekkre.

Men skal du ha skikkelig båt, se på Ovni 445, 395. eller 365 hvis den må være under 40 fot.

Trodde du var ihuga Bavve Fan, som slett ikke skulle tenke på kvalitetsbåter.

oppholdet i utlandet må ha gjort underverket. :smiley:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...