Sydvesten Startet 1.Juli.2009 Del på Facebook Startet 1.Juli.2009 Regina af Vindö planlegges et besøk til uken siden vi er i nærområdet på ferie for å se på den nye RaV 40.... Så har man lagt listen, før de billigere verftene besøkes senere i år... På planen er Ege Yat i Tyrkia og deres DS40... Southerly 38DS er også på planen.. Det samme er Selene Europe i Frankrike og deres Selene 44..... men det er jo en "tråler"... da.. kjærringa vil ikke ha fiskebåt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Ohh dette kan bli spennende , er det først og fremst dekkshusbåt du er ute etter eller kan du risikere å kjøpe vanlig seilbåt igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Har du sett på Tartan 4400 og Overseas 40 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Tja si det du... er fascinert av DS båter, men kan ikke utelukke noe... er truende til litt av hvert jeg da... men DS med innvendig styreposisjon fascinerer med tanke på helårsbruk... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Tartan 4400 er rett og slett lekker....... Overseas 40 passer meg perfekt... mottar gjerne tips om gode båter på rundt 40 fot.. Blir vi ute til 2013 så kan jeg ta med en 40 foter, (12m) hjem uten moms som flyttegods, og det gir jo en del muligheter til å spare noen kroner Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Dekksalong er jeg meget fornøyd med at jeg laget på Hulda. Nå har jeg installert Raymarine autopilot. Den fungerer så bra at jeg kommer til å droppe innvendig rorstyring, bruker autopiloten. Det kommer kun til å bli installert gear/gass. Sitér dette innlegget Link to post
hibs Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 (redigert) Vet om at det ligger en veldig pen Fantasi 44 for salg ved Fantasi-verftet i Sverige. Er et par år gammel men utrolig velholdt. En av de fineste DS-båtene i mine øyne iallefall, og ekstremt høy kvalitet... Edit: Skjønte nå at du ikke ville ha båten før tidligst neste sesong... Spennende å følge med på hva du finner på blir det uansett Redigert 1.Juli.2009 av hibs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Ja Fantasi er jo til å leve med :-) http://www.fantasi-yachts.se/images/f44_ph/f44ph16.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Skulle fint kunne levd med en Fantasy 44 ja.... men den koster vel mer enn Regina... vil jeg tro.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Jeg er ganske sikker på at Sydvesten allerede har bestemt seg. Håper ikke han har valgt den innplasta trebåten. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 (redigert) Har nok ikke bestemt meg.... men Regina er referanse båten med tanke på håndtverk... og den koster jo skjorta og litt til... Er enig i at Balsa kjerne i skroget ikke drømmen... men man vet jo aldri.... Prismessing så er det jo Ege som er greit med rundt 120k Euro så er det jo en grei sak det.... Tar en tur til Istanbul i løpet av høsten /vinteren og sjekker ut hva dette er for noe Redigert 1.Juli.2009 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 er katamaran utelukket? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 11.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2009 Da har jeg hatt meg en runde på Orust og sett på hva de kan levere... ramlet innom Najad først, men der var det lite med folk som ville vise.... kjørte en trur innom HR og kikket litt.... og ellers en liten runde på Orust holmen greit å se fra landsiden. Stakk selvsagt innom Regina verftet rett føre broen på hjemveien og snakket med salgsansvarilg. Fikk der omvisning i bygg nummer 3 av 40 foteren og snakket med litt med eieren av denne båten... Er jo ikke annet å si at det var meget lekker båt... fruen var så der interessert på veien til båten, men etter en runde ombord så var hun ikke så bekymret for prisen som var tett innpå 3,5 mill SEK pluss moms.. Så støtte i heimen er det i allefall.... Vi gikk deretter innom verftet og kikket på en 40 og 43 som var under bygging... Skjønner jo at noe slikt koster mer enn Jeanneau eller andre billigbåter... Regina bruker 5 måneder på å ferdigstille en 40 foter, mens de andre bruker en uke... Snicker Jonsson stod der med sandpapiret og gnikket på en list, han er neppe billig i drift... men du verden så vakkert det ble... Håndverk av ypperste klasse for et verft som bygger 10 båter i året Jeg som hele tiden har vært overbevist at RaV hadde balsa sandwich i hele skroget, måtte bite i meg dette... Det var enkeltlaminat under vannlinjen.... balsa gikk muligens 10 cm. under vannlinjen.. Vel i denne prisgruppen er det mange DS båter som kommer inn under... Referansen er i allefall satt på Regina af Vindö 40, så gjenstår det å se hvordan de andre er..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Vel i denne prisgruppen er det mange DS båter som kommer inn under... Referansen er i allefall satt på Regina af Vindö 40, så gjenstår det å se hvordan de andre er..... 13.02.07 19:09 Jeg har blitt enig med kona at når potensen svikter så skal vi kikke etter DS båter, og evntuelt vurdere å starte med å spille golf. Kondolerer! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Det virker som det er gode betingelser for og jobbe utenlands Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Det samme er Selene Europe i Frankrike og deres Selene 44..... men det er jo en "tråler"... da.. kjærringa vil ikke ha fiskebåt.. Har du vurdert å bytte ut kona? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.September.2009 Del på Facebook Svart 1.September.2009 DS båt , da holder jeg Nordship høyest. 38,40,43, rett å slett lekkre. Men skal du ha skikkelig båt, se på Ovni 445, 395. eller 365 hvis den må være under 40 fot. Trodde du var ihuga Bavve Fan, som slett ikke skulle tenke på kvalitetsbåter. oppholdet i utlandet må ha gjort underverket. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.