FM 8-12 Startet 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2009 Tenkte jeg skulle forhøre med litt om hva dere syns om ac båter og hvilke båter som er greie til en sum opptil 100000. Kom gjerne med tips og negative sider så som positive ang ac båter. Vet vel egentlig at det skrenker uteplass men bortsett fra det Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 kjøp en sjømann til og støp den fast bak vel Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Blir ikke det da en cabin cruiser? Haha. Kansje ikke mange som har ac båter her eller erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Albin 25! www.albin25.se www.albin25.co.uk Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Sollux 24! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
eysteind Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Tror nok Sollux er et het kanidat.... Alternativ en gammel slitt saga 27.... Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Sandvik 25! Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 (redigert) Albin 25 Bonum er ikke dum, men det er få av den! Hakket over Albin 25, og nyere! Mvh. Strawberry Redigert 1.Juli.2009 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Hank Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Jepp, her ser du den (Bonum 25) Samme skrog som Albin 25, men nytt overbygg. Med litt ekstra motor kan man få ok fart på den også. Skroget er ikke et rent deplasementsskrog. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 1.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2009 Myra 25 AC kan være et alternativ, har sett på en slik, men ikke prøvet den. Du kan finne et bra eksemplar til godt underprisen du antyder, den jeg sjekket ville selger ha 60 K for her i Trøndelag. Men vær obs på at Ac'n blir lav og liten på så små båter. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
FM 8-12 Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Sett litt på sandvik og sollux. Hmmm en slitt saga 27 hadde ikke vert dumt. Er ikke så farlig at ac blir liten for er til guttungen og bikkja og de begge er jo ikke akkurat store. Hvordan er disse båtene i sjøen? Og ligger man tørt i ac når det regner? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Anbefaler Albin 25. Se bla Haabys artikler her på forumet så får du et godt bilde av hvordan den ser ut. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Speedy Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Jeg har hatt Myra 23.Er vel i pralsis den samme som 25 fot (målt utvendig). Helt ok bå men klarer ikke mye fart over 6-7 knop. Er også trang i aktercabin og lav takhøyde i forkabin. Toaletten må du gå inn i med ryggen mot skåla for å bruke... Det var vel dagens positive reklame om en gammel båt i markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Tror det begynner å bli varmt nå. Det første som slo meg når jeg leste navnet på tråden: billig og grei båt med ac,(aircondtion)noen tips ? Ingen som har nevnt sandvik 25 AC, kjekk båt med aktercabin. Sitér dette innlegget Link to post
espedal Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Myra 25 AC kan være et alternativ, har sett på en slik, men ikke prøvet den.Du kan finne et bra eksemplar til godt underprisen du antyder, den jeg sjekket ville selger ha 60 K for her i Trøndelag. Men vær obs på at Ac'n blir lav og liten på så små båter. mvh JanS Tenkte å foreslå Myra 25 AC jeg også. Har personlig erfaring med denne båten, da vi hadde en slik tidligere. Myra 25 er betraktelig mer romslig enn Myra 23, som også blir nevnt her. I akterkabinen er det god soveplass med 1 + 1,5 senger. I den bredeste kan to småbarn fint dele på plassen. Vi reiste selv på ferietur 2 voksne og 3 barn i båten uten problemer. Med en 49 hk Perkins 4.108 gjorde båten rundt 9-10 knop på marsj. Med tom båt og én person lot den seg overtale til 14 knop på full pinne. Myra 25 AC er vel en heller sjelden båt på markedet. Ser at det for tiden ligger kun 2 stk for salg på finn.no: 1982 Myra 25 AC 1982 Myra/Møring 25 AC Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Anbefaler ein Saga 27 AC på det varmeste ,ein koselig og billig familiebåt alt fra 100000 til 200000 NB ! Desse båtane er det laga over 6000 eksemplar av å det sei sitt eller ???? I flere uker har båtbladet Båtliv’s lesere nominert båter til kåringen av ”Tidenes norske motorbåt”. 20 båter ble nominert og avstemningen har pågått for fullt frem til 22.02.05. Vinneren ble avduket fredag 04.03.05 i forbindelse med åpningen av ”Sjøen for Alle 2005”, den største båtmessen i Norge noensinne. Vinneren ble, til vår store glede og stolthet, SAGA 27. SAGA 27 har vært i produksjon siden introduksjonen i 1969, og produseres fortsatt basert på det samme konseptet. Sjekk gjerne heimesida mi der ligg mykje saga stoff :-) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Steinsvigen Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 (redigert) Redigert 2.Juli.2009 av Steinsvigen (see edit history) Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
FM 8-12 Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Albin 25 har jeg vert mye borti pga at en bekjent hadde en slik. Hva med ac? Er de tørre under regnskurer? Takker for alle svar hittil:) Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Comet 26 til 105 000,- og Comet 29, har sett disse nedi 125 000,-, kjempe mye plass! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
sveinh04 Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Saga 27 er det beste alterntivet. Vi sover i aktercabinen, kona og jeg og vi har nok plass. Har sett de ganske billig, men ville nok ikke kjøpt en som var helt utkjørt. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
sveinh04 Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Sollux 24 har nesten ikke uteplass i det hele tatt Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
FM 8-12 Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Ja vil ikke skrenke inn uteplass helt. Er sollux mindre enn sandvik? Hvem har smartest løsninger og funksjoner? Aldri skjønt hvordan en båt kan bli utslitt? Motor og drivkomponenter kan bli utslitt men ikke selve båten vel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.