Tine IV Startet 16.Juni.2004 Del på Facebook Startet 16.Juni.2004 Heisann har bestilt meg en ny VHF , håper den kommer denne uka .Men lurer da på en ting . Må jeg , eller kan jeg legge inn mitt MMSI nr eller ossen er dette? Mener han i sjappa sa at jeg måtte programere inn det selv . Og hva med den gammle min og nr som er på den .er jeg helt på gjordet her nå .Må jeg kansje sende inn og registrere den nye ? Hakke vært helt med i timen her jeg så håper dere har svaret på dette . Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Baltic Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Jeg tror du selv kan legge inn ditt MMSI nr i din nye VHF, men at autorisert forhandler må inn og omprogrammere din gamle hvis du skal selge den slik at det blir ny bruker på den. Slik er det ihvertfall med VHF'er fra SIMRAD. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 På min VHF er det slik at jeg selv kan legge inn MMSI-nr én gang. Skal det endres senere, må den leveres inn til forhandler. Trond M. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Takker for svar .Da for jeg se på den nye når den kommer , så går vel det greit . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Arnstein Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 På min Furuno FM-2721 måtte jeg ha autorisert forhandler på stedet for programmering. Prøvde selv, men møtte fort hindringer. Så det er no ulik praksis ute å går. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Walter_S Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 .....Og hva med den gammle min og nr som er på den ........Skal du selge den "gamle" VHF'en din nå? Er "på jakt" etter en "rimelig" VHF - allerhelst en Sailor (grønn Danske...) RT144C - men disse er vanskelig å få tak i! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Tine IV Svart 16.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Skal it selge den nei , sorry Walter Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Er "på jakt" etter en "rimelig" VHF - allerhelst en Sailor (grønn Danske...) RT144C - men disse er vanskelig å få tak i! Hei Walter, Det er et meget fornuftig valg hvis man har god plass ombord og ikke legger vekt på DSC. Jeg kaller dem "VHF-verdens kombinerte traktor og Rolls Royce" og har selv et par stykker av den sorten, som ikke er for salg. Det beste du kan gjøre er å følge med på www.qxl.no, eller helst på www.ebay.de eller på den danske siden for brukt båtutstyr. De dukker jevnlig opp - det er bare snakk om å følge med noen uker så får du tak i en...... Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 eller på den danske siden for brukt båtutstyr. Jeg har sikkert sovet jeg også, jeg har ihvertfall ikke fått med meg noen dansk side for brukt båtutstyr. Har du en adresse, Poseidon? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2004 Del på Facebook Svart 16.Juni.2004 Jeg har sikkert sovet jeg også, jeg har ihvertfall ikke fått med meg noen dansk side for brukt båtutstyr. Har du en adresse, Poseidon? På forhånd takk. Det var denne jeg hadde i tankene: http://www.dba.dk/asp/main/main_logoff.htm...t=0¬esblok=0 Der er langt mer enn bare båtutstyr, men systematisk søking kan gi ganske meget moro. Et kjapt søk førte frem til bl.a. : "Sailor skibsradio R 109 m.LW, MW, SW og FM. Pæn og velholdt. (Eventuelt kan Sailor VHF i samme design også sælges. )" R109 er en kjekk allround radiomottager med alle aktuelle bølgebånd. Den har samme design som RT144, bare med den runde skiven i motsatt side. Jeg har dem hengende side om side i mitt styrehus. God fornøyelse! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
KOB Svart 19.Juni.2004 Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Heisann har bestilt meg en ny VHF , håper den kommer denne uka .Men lurer da på en ting . Må jeg , eller kan jeg legge inn mitt MMSI nr eller ossen er dette? Mener han i sjappa sa at jeg måtte programere inn det selv . Og hva med den gammle min og nr som er på den .er jeg helt på gjordet her nå .Må jeg kansje sende inn og registrere den nye ? Hakke vært helt med i timen her jeg så håper dere har svaret på detteJeg solgte nylig min VHF sammen med båten og kjøpte ny til nybåten (egentlig byttet vi bare VHFer, siden de var identiske og min nesten ikke brukt). Jeg sjekket med Telenor Maritim som ordnet det hele pr. telefon uten kostnad, og de sa følgende: MMSI-nr. blir med VHFen til ny eier og knyttes til hans konsesjon. Dette er en praktisk løsning for at kjøpere av brukte DSC VHFer skal slippe å måtte omprogrammere his forhandler. Den nye VHFen får da et nytt MMSI-nr. som jeg selv legger inn. Mitt kallesignal forblir uendret. Forøvrig håndterer de dette som en nanvneendring. Han som overtok min VHF blir tilskrevet av Telenor med veiledning om hva han skal gjøre. God service, synes jeg. I ditt tilfelle (hvor du blir sittende med 2 VHFer) antar jeg med utgangspunkt i ovenstående at du skal ha 2 MMSI-nr - ett til hver VHF, mens jeg vil tro at du skal ha ett felles kallesignal dersom begge VHFer er til samme båt. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Danivik Svart 24.Juli.2010 Del på Facebook Svart 24.Juli.2010 Skal du selge den "gamle" VHF'en din nå? Er "på jakt" etter en "rimelig" VHF - allerhelst en Sailor (grønn Danske...) RT144C - men disse er vanskelig å få tak i! Hei, her er en Sailor R109 til salgs: http://www.qxl.no/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=614055086&ComeFromMyPages=1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.