blueline Startet 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2009 Jeg koblet til sagemdekoderen i den nye båten i Gøteborg. Jeg har fått en fastmontert Triax antenne i masten ca. 14 moh. Dioden på antennen lyser men boxen sier at signalet er for dårlig til å søke inn nye kanaler. Når jeg kjører signalsjekk sier den at signalet er ca. 80 % (nesten full stolpe) og når jeg kjører diagnose får jeg nesten full stolpe på 3 de tre målerne og at jeg kan kjøre nytt kanalsøk. Det samme gjentar seg igjen. Jeg har sendt mail til rikstv uten å få noe fornuftig svar. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Bildet ditt viser signalstyrken for kanal 59. Der ligger det bare betal-kanaler. Du trenger å lete opp kanal 30 hvor de Svenske gratis-kanalene ligger. Du trenger IKKE programkort for å ta i mot de svenske gratis-kanalene. Info fra Teracom Sverige: Fria kanaler För att kunna titta på fri-tv-kanalerna behöver du som ser på tv via vanlig tv-antenn införskaffa en digital-tv mottagare. Programkort behövs inte och kanalerna kostar inget extra. Utbudet kan variera något beroende på var i landet du bor och vilken sändarstation du tittar via. De fria kanalerna är SVT1, SVT2, SVT24, SVTB, Kunskapskanalen, TV4, TV6, Axess TV och eventuellt en lokal kanal beroende på var du bor. Mvh Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Jeg trodde likevel at jeg skulle "få inn" dvs. se at hvilke kanaler jeg ikke kunne se på. Mener det er slik i Norge, men kanskje det ikke er slik i sverige? Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Hei. Går dette da? Trodde Sverige kjørte MPEG 2 og vi i Norge MPEG 4. Så svensk boks i Sverige og norsk boks i Norge. Eller - er det noe jeg har gått glipp av?? Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Går dette da? Trodde Sverige kjørte MPEG 2 og vi i Norge MPEG 4. Så svensk boks i Sverige og norsk boks i Norge. Eller - er det noe jeg har gått glipp av?? MPEG4-bokser kan dekode både MPEG2 og 4, altså : Svensk boks i Sverige, Norsk boks virker både i Norge og Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Er det ikke sånn at de norske boksene takler både "gammeldags" og "moderne" signal da, tro..... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 det skall dom gjöre.....mpeg er bakåt kompatibel Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
arnearmoa Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Men det skal bli spennende å se hva som skjer på radiofronten om noen år. FM har ikke vært perfekt, men jeg er nervøs for en framtid med digital radio hvor båndbredden per kanal blir skvist, med lydkvalitet langt under "mitt krav", og forskjellig løsning for hvert land......... Jeg syns digital forvrenging pga. komprimering, både for lyd og bilde er skrekkelig mye mer plagsomt enn gammeldags sus, skraping og uskarpe bilder. Hver gang jeg ser på TV irriterer jeg meg over store firkanter i bildet på en min Full HD flatskjerm, spesielt når det er bevegelse i bildet. Og jeg har noen mp3-filer med beste musikken i verden, som ikke er til å holde ut. Du hører algoritmene jobbe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.