Jump to content

Problemer med Sagem dekoder i Gøteborg

blueline

Recommended Posts

Jeg koblet til sagemdekoderen i den nye båten i Gøteborg. Jeg har fått en fastmontert Triax antenne i masten ca. 14 moh. Dioden på antennen lyser men boxen sier at signalet er for dårlig til å søke inn nye kanaler. Når jeg kjører signalsjekk sier den at signalet er ca. 80 % (nesten full stolpe) og når jeg kjører diagnose får jeg nesten full stolpe på 3 de tre målerne og at jeg kan kjøre nytt kanalsøk. Det samme gjentar seg igjen. Jeg har sendt mail til rikstv uten å få noe fornuftig svar.dsc02756.jpgdsc02752.jpg

Bildet ditt viser signalstyrken for kanal 59. Der ligger det bare betal-kanaler.

Du trenger å lete opp kanal 30 hvor de Svenske gratis-kanalene ligger. Du trenger IKKE programkort for å ta i mot de svenske gratis-kanalene.

Info fra Teracom Sverige:

Fria kanaler

För att kunna titta på fri-tv-kanalerna behöver du som ser på tv via vanlig tv-antenn införskaffa en digital-tv mottagare. Programkort behövs inte och kanalerna kostar inget extra. Utbudet kan variera något beroende på var i landet du bor och vilken sändarstation du tittar via.

De fria kanalerna är SVT1, SVT2, SVT24, SVTB, Kunskapskanalen, TV4, TV6, Axess TV och eventuellt en lokal kanal beroende på var du bor.

Mvh Ketil.

Men det skal bli spennende å se hva som skjer på radiofronten om noen år.

FM har ikke vært perfekt, men jeg er nervøs for en framtid med digital radio hvor båndbredden per kanal blir skvist, med lydkvalitet langt under "mitt krav", og forskjellig løsning for hvert land.........

Jeg syns digital forvrenging pga. komprimering, både for lyd og bilde er skrekkelig mye mer plagsomt enn gammeldags sus, skraping og uskarpe bilder.

Hver gang jeg ser på TV irriterer jeg meg over store firkanter i bildet på en min Full HD flatskjerm, spesielt når det er bevegelse i bildet. Og jeg har noen mp3-filer med beste musikken i verden, som ikke er til å holde ut. Du hører algoritmene jobbe. :headbang:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...