Sandnesjentå Startet 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2009 (redigert) Hei Lurer på om noen kan fortelle meg hvilken båt dette er? Og gjerne har litt onformasjon om den Har fått beskjed om at det er en 19 fot grimstadplast, men finner ikke en lignende båt på hele nettet Legger ved litt bilder: Redigert 3.Juli.2009 av Jentesandnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Hvis Grimstadplast er en avart av Ottos 19 - så er det ikke den. Begge produsert i Grimstad. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sandnesjentå Svart 4.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Ok. Men du klarer ikke å se på bildene hvilken båt det er? Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 (redigert) Har ikke peiling.. Men har du snakket med eieren? Nummeret på siden av båten kan jo spores.. Redigert 7.Juli.2009 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Hei Jeg synes denne ligner veldig på Otto 19, hadde selv denne båten med byggenummer 1 som var grunnleget for pluggen tidlig på 80-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Jeg tror ikke Ottos 19 har slik hardtopkant. Jeg mener bestemt at Ottos 19 har alu. vinskjerm. Men helt sikker er jeg ikke. :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
knut1955 Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Min Otto 19 hadde overbygg slik det er vist på bildene, jeg vet at senere modeller fikk alu overbygg. Vis oss flere bilder, også innvendig så kan vi se.. Knut Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 7.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Det er vår båt, men den er ikke registrert på oss enda. Hvor kan jeg søke hen? Skal se om jeg ikke kan få tatt litt bilder av den i morgen ;o) Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 13.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Heisann dere, det tok litt tid men har nå litt bilder av båten oppi. Håper dette hjelper litt med å finne ut hva båten min heter Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 14.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2009 At den ikke er omregistrert på deg enda spiller mindre rolle da den har registreingsnummer på, dvs den er registrert og den må jo være registrert som ett eller annet vil jeg tro Dette bør enten den som registrerte den vite, eller småbåtregisteret. Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 17.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Det registreringsnummerene hjalp ikke en plass, det var for gammelt. Det var når politiet hadde båtregistrert Så nå sitter vi her med en båt vi hverken vet hva heter eller får registrert den Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Er det mulig å få tak i den personen som eide båten den gang politiet hade registreringen? Kanskje han kan være behjelpelig med å skrive under på en salgskontrakt så dere får registrert den? Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Det er der vi får problemer ser du. Svigerfar kjøpte denne båten for ca. 4år siden, da lå den på slip i hillevågsvannet i stavanger husker jeg. Men så i begynnelsen av juni falt svigerfar bort, og vi sitter igjen med en båt vi ikke vet hva heter eller om det finnes en kjøpskontrakt fra forrige eier. Vi har ingen anelse om hva forrige eier heter eller bor, siden det er svigerfar som kjøpte den :( Så nå sitter vi igjen med en båt vi ikke får registrert. Noen som kan hjelpe oss med dette dilemmaet? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Det første som slo meg, var at dette kunne være en Finnsport 540.... Kommentar+? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
nahenrik Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Båten fungerer vel like fint uten å være registrert? Den er kanskje nevnt i noe arveoppgjør fra svigerfaren din? Om den ikke er det, ville jeg bare tatt av det nummeret som står på, og ikke brydd meg om å registrere den. Jeg har selv en båt som ikke er registrert. Den hadde nummer fra det nye småbåtregisteret, men fra en mye tidligere eier. Da jeg spurte småbåtregisteret om jeg kunne registrere om båten med det samme nummeret, hadde de ingen historikk på det nummeret fordi det var avmeldt. Hva er da poenget med småbåtregisteret, om det ikke kan brukes til historikk? Jeg er medlem i Redningsselskapet og har båten forsikret, uten at de spurte om et reg nummer. Det er jo valgfritt å registrere båten Jeg aner desverre ikke åssen båt det er. Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Han døde en smule brått kan du si, så der er ikke skrevet noe testament. Ja jeg forstår at man kan velge å ikke registrere båten, men det hadde vært fint å fått alt på rett plass. Det blir nok gjerne litt vasnkelig å registrere en båt vi ikke vet hva heter... Kan noen tippe hva verdien på en slik båt er? Siden ingen vet hvilken båt dette er, må det jo være noe halvfabrikat greier... Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 18.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Dere har vel kanskje en bobestyrere som ofte er advokat. Be ham om ordne registreing for båten. Tror det kanskje kan være lettere når det er snakk om arv enn ved kjøp/salg. Sitér dette innlegget Link to post
magnus992 Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) Dette er en 1983 modell otto 19. Jeg er rimelig sikker (veldig, ser det på oppusningen) på at det er den gamle båten vår. far min hadde den fra 1983-4 til 2005-6. båten ble solgt billig til en mann på slipp ved Hillevåg båtforening, på grunn av at båten gikk på grunn (motorproblemer) ser du på finnen til motoren er det skader på den. styresnekken og instrumentene fungerte ikke da den ble solgt. ønsker du deg motorlokket så ligger det forresten utenfor brygge d en plass. motoren er en bensintørst evinrude på 60 hk ikke 50 som det står på lokket. kjekk båt men veldig ustabil, starter bare når den vil, ikke så kjekt når man ligger ute på fjorden og fisker (dette er grunnen til at den gikk på land) båten ble solgt for rett over 10000 kr, tror det var 14000-13000 tusen Redigert 16.Mars.2011 av magnus992 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Foreslår at du sender trådstarter en epost eller IM. Jeg ser at trådstarter ikke har vært pålogget her siden 2009.. Sikkert artig å se sin gamle båt igjen:) Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Dette var jo et svar fra oven, vi har enda båten ;) Men trenger papirer på den, kan vi klare å ordne dette :D? Sitér dette innlegget Link to post
magnus992 Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Det ble skrevet en kjøpskontrakt da båten ble solgt, men vi har ikke noe papirer på den. Båten var forresten registrert i småbåtregisteret i sin tid. Sitér dette innlegget Link to post
Sandnesjentå Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Jeg vet at svigerfar skrev en kontrakt da han kjøpte båten, men han registrerte den desverre aldri. Og uten en kontrakt eller at den er registrert sitter vi igrunnen med en båt vi ikke kan bruke :( Og ikke har vi hatt noe navn å søke opp imot hos småbåtregisteret på forrige eier. Så lurer på om dere kunne vært intr å skrive en ny kontrakt, så vi endelig kan få registrert båten lovlig på oss selv? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Og uten en kontrakt eller at den er registrert sitter vi igrunnen med en båt vi ikke kan bruke :( Dette er tull! Registrering er frivillig, så båten er akkurat like brukbar selv om dere ikke registrerer den... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ibizafan Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 jeg tror de er otto 19. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
jea Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Hei,vi har nettopp kjøpt en ottos 19 86 modell,er der noen som hvet båtens bredde? Og hvordan de er i sjøen,har en mercury 70hk utenbordsmotor på.takker for info. Sitér dette innlegget Fører av Båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.