Jump to content

Hvilken båt er dette? (19ft plast med overbygg)

Sandnesjentå

Recommended Posts

Det er der vi får problemer ser du. Svigerfar kjøpte denne båten for ca. 4år siden, da lå den på slip i hillevågsvannet i stavanger husker jeg. Men så i begynnelsen av juni falt svigerfar bort, og vi sitter igjen med en båt vi ikke vet hva heter eller om det finnes en kjøpskontrakt fra forrige eier. Vi har ingen anelse om hva forrige eier heter eller bor, siden det er svigerfar som kjøpte den :( Så nå sitter vi igjen med en båt vi ikke får registrert. Noen som kan hjelpe oss med dette dilemmaet?

Båten fungerer vel like fint uten å være registrert? :confused:

Den er kanskje nevnt i noe arveoppgjør fra svigerfaren din? Om den ikke er det, ville jeg bare tatt av det nummeret som står på, og ikke brydd meg om å registrere den.

Jeg har selv en båt som ikke er registrert. Den hadde nummer fra det nye småbåtregisteret, men fra en mye tidligere eier. Da jeg spurte småbåtregisteret om jeg kunne registrere om båten med det samme nummeret, hadde de ingen historikk på det nummeret fordi det var avmeldt. Hva er da poenget med småbåtregisteret, om det ikke kan brukes til historikk?

Jeg er medlem i Redningsselskapet og har båten forsikret, uten at de spurte om et reg nummer.

Det er jo valgfritt å registrere båten :wink:

Jeg aner desverre ikke åssen båt det er.

Han døde en smule brått kan du si, så der er ikke skrevet noe testament.

Ja jeg forstår at man kan velge å ikke registrere båten, men det hadde vært fint å fått alt på rett plass.

Det blir nok gjerne litt vasnkelig å registrere en båt vi ikke vet hva heter...

Kan noen tippe hva verdien på en slik båt er?

Siden ingen vet hvilken båt dette er, må det jo være noe halvfabrikat greier...

• 1 år senere...

Dette er en 1983 modell otto 19. Jeg er rimelig sikker (veldig, ser det på oppusningen) på at det er den gamle båten vår. far min hadde den fra 1983-4 til 2005-6. båten ble solgt billig til en mann på slipp ved Hillevåg båtforening, på grunn av at båten gikk på grunn (motorproblemer) ser du på finnen til motoren er det skader på den. styresnekken og instrumentene fungerte ikke da den ble solgt. ønsker du deg motorlokket så ligger det forresten utenfor brygge d en plass. motoren er en bensintørst evinrude på 60 hk ikke 50 som det står på lokket. kjekk båt men veldig ustabil, starter bare når den vil, ikke så kjekt når man ligger ute på fjorden og fisker (dette er grunnen til at den gikk på land)

båten ble solgt for rett over 10000 kr, tror det var 14000-13000 tusen

Redigert av magnus992 (see edit history)

Jeg vet at svigerfar skrev en kontrakt da han kjøpte båten, men han registrerte den desverre aldri. Og uten en kontrakt eller at den er registrert sitter vi igrunnen med en båt vi ikke kan bruke :(

Og ikke har vi hatt noe navn å søke opp imot hos småbåtregisteret på forrige eier.

Så lurer på om dere kunne vært intr å skrive en ny kontrakt, så vi endelig kan få registrert båten lovlig på oss selv?

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...