Trophy Startet 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2009 Da har vi skrudd i stykker motor'n som var havarert. Det var ikke oppløftende. Alle stempel var skadet. Ganske kraftig faktisk og jeg begynnte å se for meg hvordan veivakselen så ut....., men det viste seg faktisk at DEN og rådelagerene var ok Da må jeg sende blokka for boring og nye stempel. Har hørt at Sylinderservice er bra ? Noen som vet hva det koster ? Jeg trenger også service manual for denne motoren. Noe tips for å få tak i denne til rimelig pris ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Dieselboy Svart 4.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2009 Hva har skjedd ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Den var havarert når jeg kjøpte båten i vinter. Ser ut som motoren har blitt kjørt selv etter at den var havarert. Alle stempel skadet. Nr. 1 så ut som det var smeltet på toppen og resten hadde skader på toppen etter små biter som så ut som rester av stempelringer.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Har du tatt et søk på e-bay? My snacks der til Cummins: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...-All-Categories Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 18.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Da har vi status på motoren. Den må bores og hones på alle sylindere, nye stempel, 1 ny råde, slipe veivaksel og topp, veivlager og rammelager Er det noe vits å reparere ? skal be om tilbud i morgen. Er nå litt på utkikk etter billig short/longblokk Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Arnt-W Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Nei, med de omfattende reparasjonene du har fått skissert der er utsiktene til at pengene flagrer ganske grimme... Helt ærlig, jeg ville kikket litt etter en utrangert lastebil med samme motor, de er som regel i uforskammet god stand selv om de har rullet endel kilometer. Til opplysning finner du den motoren/motorblokken i endel forskjellige kjøretøyer som f.eks. Dodge Ram, Ford Cargo, DAF, Sisu, samt endel engelske busser. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Hiv den i bosset !! med mindre du kjenner grunnen til at den har havarert? Mange som har skiftet deler og overhalt. Og så startet opp igjenn med samme dårlige oljepumpa feks.... Masse billige motorer på Finn.no Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Trophy Svart 21.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Den har lekket olje ved sjøvannspumpen. Har nok ikke blitt skrudd godt nok sammen etter at den ble reparert forrige gang, eller etterteitet. Lønner seg å ta en tur i motorrommet av og til..... Motoren har bare 650 timer... Har søkt litt på ebay og bedt om tilbud på longblock, så får vi se hva det blir Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Hei, Hva legger du i utrykkene longblock og shortblock i denne sammenheng? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Disisel Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 (redigert) Hvordan går det med reparasjonen? Redigert 22.September.2009 av Disisel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Shortblokk er vel bare blokka med veiv, råder og stempler. Longblock er vel med toppen i tillegg tenker jeg Hei, Hva legger du i utrykkene longblock og shortblock i denne sammenheng? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Trophy Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Longblock er vel med toppen i tillegg tenker jeg Og bunnpanne Har kjøpt "ny" block og håper å feire Jul med 2 motorer i rommet..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 24.September.2009 Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 Fikk du tak i blokk i norge eller tar du inn fra USA? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Da er motorblock ankommet fra "over there". Longblock inkluderer visst ikke bunnpanne....Lakkering blir første jobb. Noen som kan koden på cummins hvit ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Da har e lakket litt (feil farge) og begynnt å skru på utstyret. Har forresten fått tak i orginal Cummins lakk Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Ben Sin Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Blir lekkert det der. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Ja dette blir bra, lykke til, send inn video av prøvestarten da Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 22.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Skal prøve å få båten på land i desember når det blir roligere tider på båtverkstedene. Ikke så mange som kan løfte en så tung båt. Når motor er på plass i motorrom blir båten sjøsatt og så blir resten av utstyret montert i januar... gleder meg utrulig til å teste båten med 2 motorer Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SES_71 Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 (redigert) Hei Er Du intresert i å selge den gamle blokka di ? Kjøper den gjerne hvis jeg får en hyggelig pris... ses 71 Redigert 23.November.2009 av SES_71 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Ja, tenkte å legge den ut for salg etter hvert.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 28.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2009 Motoren som er ute var tilkoblet varmtvannstanken og e har tenkt å montere defroster(på an igjen). Skal e legge den inn i samme kretsen eller er det lurt å ta den på styrbord motor? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SES_71 Svart 29.November.2009 Link til dette innlegget Svart 29.November.2009 tja Tro nok du har varmt vann nok fra en motor til å drifte begge , men for å få max effekt ville jeg ha brukt den maskinen du ikke har bereder på . Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 6.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 tja Tro nok du har varmt vann nok fra en motor til å drifte begge , men for å få max effekt ville jeg ha brukt den maskinen du ikke har bereder på . Det var noe sånt e tenkte, men på styrbord motor er tilkoblingen på styrbord side og der er trangt spesielt med tanke på å ettermontere en vannvarmer.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 6.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2009 I går prøvde vi å sette på frontdeksel etter at tannhjul og dieselpumpe var montert. Det var ikke enkelt og etterhvert blei pakningen ødelagt. Det er veivaksel front pakning som sitter i frontdeksel og skal tette rundt veivaksel. Tips for å få det innpå ? http://www.alibaba.com/product-gs/26016992...l_3802820_.html Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 7.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2009 Ny pakning koster 1382,- + mva Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.