Jump to content

overhale Cummins 5,9 liter 6BTA-M3 99 mod

Trophy

Recommended Posts

Da har vi skrudd i stykker motor'n som var havarert. Det var ikke oppløftende. Alle stempel var skadet. Ganske kraftig faktisk og jeg begynnte å se for meg hvordan veivakselen så ut....., men det viste seg faktisk at DEN og rådelagerene var ok :flag: Da må jeg sende blokka for boring og nye stempel. Har hørt at Sylinderservice er bra ? Noen som vet hva det koster ? Jeg trenger også service manual for denne motoren. Noe tips for å få tak i denne til rimelig pris ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

• 1 måned senere...

Nei, med de omfattende reparasjonene du har fått skissert der er utsiktene til at pengene flagrer ganske grimme...

Helt ærlig, jeg ville kikket litt etter en utrangert lastebil med samme motor, de er som regel i uforskammet god stand selv om de har rullet endel kilometer.

Til opplysning finner du den motoren/motorblokken i endel forskjellige kjøretøyer som f.eks. Dodge Ram, Ford Cargo, DAF, Sisu, samt endel engelske busser.

Den har lekket olje ved sjøvannspumpen. Har nok ikke blitt skrudd godt nok sammen etter at den ble reparert forrige gang, eller etterteitet. Lønner seg å ta en tur i motorrommet av og til..... :rolleyes: Motoren har bare 650 timer...

Har søkt litt på ebay og bedt om tilbud på longblock, så får vi se hva det blir

Maxum 4100 scb, Chenette III

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...