Jump to content

Jeg har endelig møtt strømtullingene alle klager på !

Lotus

Recommended Posts

Selvsagt skal man vise hensyn ved kjøring av agregat, motor, jolle eller spill av musikk i båt eller på berget. Men hva skal man med agregat hvis det ikke kan kjøres i uthavn.

Folk kjøper ikke agregat for å se tv tror jeg men for å holde kjøleskapet gående ett lite døgn ekstra noen få ganger når sommeren er på kort visit og det frister å bli litt lenger uten at man ødelegger batteribank.

Selv har jeg 560 ah forbruk og det holder i ca 3 døgn, men har et 2 kv Honda til suplering en gang eller to i løpet av sommeren når lysten til å bli en 4 natt er tilstede. Rimelig uproblematisk for meg og også mine omgivelser til nå.

Dette er storm i vannglass og noen som iriterer seg over alle som ikke gjør som dem selv finnes i alle samfunslag og miljøer desverre. Les miljøvernere, de som hater sykelister i marka, folk i boretslag som prøver å nekte barn å leke ute mellom 1700 & 2000 på kvelden da det ødelegger deres ettermiddagslurer. EGOISTER.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Så, da er vi alle enige da! :thumbsup: Litt forsiktig lading på dagtid med enten start av motor eller generator burde ingen ta seg spesielt nær av. Og vi er stort sett tålmodige mennesker av natur, båtfolket. :wink:

Da gjenstår det bare å ønske hverandre en fantastisk båtsesong.

Ha en fantastisk båtsesong folkens! :flag_bp:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Nå står endelig sommersesongen for døren. Etter neste 20 år uten båt er den store lengselen der.

Lengselen etter den gode sjølufta, vandring langs brygger, se og høre latter og kos. Trekke luften av koteletter, stekt fisk, varm kaffe og en god Cognac. Kose seg om kvelden og høre latter fra lokale vennetreff. Ha en trivelig prat med gubben i nabobåten.

Lengselen etter å igjen bli vekket av måkeskrik på både natterstid, såvel som en tidlig morgen kvist.

Lengselen etter å bli vekket en sen sommermorgen av barn som roper, leker og bader.

Lengselen etter å treffe nye hyggelige mennesker.

Sommeren ved/på sjøen er helt fantastisk. Den er det DU gjør den til.

Fantastisk skrevet :thumbsup:

Og som andre har nevnt, så er nok ikkje problemet så stort i havner blant størsteparten av båtfolket.

Men både dette og annet er stadig beskrevet som problemer her på den bittelille del av båtnorge som BP representerer...

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Fantastisk skrevet :thumbsup:

Og som andre har nevnt, så er nok ikkje problemet så stort i havner blant størsteparten av båtfolket.

.

Har vel egentlig aldri opplevd det som noe problem.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Her er man på ferie noen få dager i Danmark. I mellomtiden sklir det jo helt ut her..

Man har volum 0 og man har volum 10. Begge alternativer fungerer dårlig på de fleste av oss. Til dere som griner og jamrer dere over litt lading i uthavn, vil jeg bare si; Hold kjeft! Til dere som skriker og skråler med 3 i promille til langt utover natta; Hold kjeft. Sunn fornuft, holder ikke det?

Så, da er vi alle enige da! :thumbsup: Litt forsiktig lading på dagtid med enten start av motor eller generator burde ingen ta seg spesielt nær av. Og vi er stort sett tålmodige mennesker av natur, båtfolket. :wink:

Da gjenstår det bare å ønske hverandre en fantastisk båtsesong.

Ha en fantastisk båtsesong folkens! :flag_bp:

Bra konklusjon som alle burde kunne leve godt med. Kompromi begge veier.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vi lå i Oscarsborg gjestehavn i natt. Fryktelig irriterende med han som plutselig begynte å spille høy teknomusikk klokka 12 om natta!! Da han begynte på'an igjen kl 0430 ble jeg skikkelig sint og stakk hue ut for å lokalisere jævelen. Jo takk, det var Russen. Helt over på Drøbaksiden... :lol::lol::lol:

Redigert av H-35 (see edit history)

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

På øya Sild i Hardangerfjorden, så har en dugnadsgjeng (fra Nordheimsund Båtlag? ) lagd en flott båthavn for fritidsbåter. Her er det ikke vann eller strøm, men en fin bukt der en kan legge seg inn mot en brygge.

På land er det bygd en liten lydisolert bu der en kan plassere strømaggregatet sitt, så slipper folk å plages av lyden. Den natten jeg lå der hørte jeg ingen lyd fra aggregatene som gikk inne i bua.

Smart løsning på et problem som mange her ser ut til å plages med.

SailorBoy

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...