Yafinn Startet 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2009 Hei! Jeg har hatt noen ulyder fra kontrollbokse min den siste tiden, og har nå tatt den opp på land. Jeg bestemte meg for å sjekke impelleren før jeg ringte et verksted. Men så lurte jeg på hvilken rekkefølge diverse bolter og mutterer skal skrus av, og om det er noe bestemt jeg må ta hensyn til. Jeg har demontert undervannshuset på en Tohatsu 25hk tidligere, men vet ikke om denne er litt annerledes å demontere. Jeg har løsnet de seks boltene som hovedsaklig fester undervannshuset til resten av stammen. Det sitter enda litt hardt (vet ikke om det er flere skruer som mangler, eller om jeg bare skal slå litt for å løsne den selve undervannshuset). Når det gjelder den mutteren som holder girstaga sammen, blir den synlig når jeg får løsnet undervannshuset? Håper noen med litt erfaring, kan bruke søndagsettermiddagen sin til å svare meg :) Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 "Mutteren" som holder girstanga må du nok løsne før du begynner å banke i underdelen, for å løsne den. Hvor den sitter på denne motoren, er jeg ikke sikker på. Kan være bak et deksel e.l langs stammen... Sitér dette innlegget Link to post
Yafinn Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Ja, ok, tror du det? Jeg trodde man skulle løsne undervannshuset litt, for så å koble fra hverandre denne. UAnsett, er det nok med bare å demontere de seks boltene? Eller er det en til (det sitter så hardt)? Helt bakerst, på stammen, ved antikavitasjonsplaten, så er det en gummiknott. Hva er det for noe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.