Fjordutsikt Startet 5.Juli.2009 Del på Facebook Startet 5.Juli.2009 En bekjent av meg hevder at alle batteriene må ha samme Ah for å kunne bli fulladet - det mener jeg er feil!? Det er vel ikke noe problem å ha ett batteri 170Ah og ett batteri 110Ah - de vil vel begge bli fulladet? Han mener da at begge batteriene da kun vil oppnå 110Ah Hva sier ekspertene her på BP om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Prestjord Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Hei Hei Ville jo tro at bateriene "spiser" det de vill ha, jeg har 2 bateri i bilen min som ikke er helt like men de begge bli ladet opp fult når jeg kjører. Har ikke hatt noe problemer med feil lading på de til nå. Jan Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Det ene batteriet vil 'stjele' fra det med mest, eller sagt på en annen måte, det vil 'flyte' strøm til det batteriet med minst i, til det er fullt eller batteriene er like. Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 En bekjent av meg hevder at alle batteriene må ha samme Ah for å kunne bli fulladet - det mener jeg er feil!? Du har rett! Så lenge vi snakker parallellkobling av batterier med samme teknologi så spiller det ingen rolle om kapasiteten er forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.