arnearmoa Startet 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2009 (redigert) Ankervinsjen vår har hatt en tendens til å kutte ut av og til under inntrekking, og jeg har av og til tenkt at den kanskje er gammel og sliten, og at det er en temperatursikring som slår inn av og til. Nylig sluttet den helt å virke, så nå var det på tide med en liten operasjon. Tidligere samme dag som den etterhvert sviktet helt, oppdaget jeg at plast dekselet var skadet. Ok. Dobbel grunn til operasjon. (Den unbraco-skruen ved ledningsgjennomføringen der klarte jeg heldigvis å få opp uten verktøy. Det er umulig å få en unbraco inn i den, siden autostopp-sensoren er i veien. Hvis det er for trangt til å bytte den med sekskanthode, får jeg vel bare bruke en tang for å feste den igjen. Fins det andre løsninger?) Jeg fant til slutt ut at skruen til den ene kabelskoen på motoren hadde løsnet (nedi hullet der). Juhu! Nå virket den igjen! Klart for å sette sammen igjen det som ikke hindret bytte av plastdekselet. Da fant jeg ut at den ene skruen som holdt bakre supportbrakett på plass også var løs. Det var umulig å stramme den. Og her er årsaken til det: Det var nok derfor plasten var ødelagt også. En eller annen gang må det ha vært for stor kraft, kanskje noen har dratt ankeret for langt opp. Jeg ser at den øverste messingtråden for autostopp har forsvunnet. Nå ligger hele vinsjen i bagasjerommet, og imorra skal jeg ringe skal jeg ringe Engbo. Er det noen her som har vært borti lignende problem, og vet hva som er løsningen? Jeg skal bare jobbe en uke til, så er det ferie . Mvh Arne Armoa Redigert 5.Juli.2009 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Hei Det siste bildet så ikke bra ut! Ditt første problem kan muligens løses med umbraco på skrujern med "kulehode" - dette tar skruer i ganske spiss vinkel. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 5.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 hei ja dette har jeg opplevd selv , hadde samme vinsj for et par år siden. jeg leverte inn vinsjen til engbo og de skiftet denne delen, tror jeg betalte 2000kr, grunnen til dette skjedde tror jeg i mitt tilfelle var når jeg løste ut ankeret og trykket på stopp før det nådde bunnen , da blir det et rykk i tauet, grunnen til jeg gjorde dette var at jeg var nysjerrig på hvordan det virket med vinsjen og funksjonen med knappene (først året med vinsj) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 5.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2009 Takk for info. Da bærer det nok til Tønsberg imorra. Vet du hvor lang tid de måtte ha på jobben? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.