TICORA Startet 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2009 Etter montasje og bruk av snap davitene på gummibåten ser jeg at jeg skulle ha limt gummipads'ene slik at jollen kommer mere bak båten. Er det noen som vet hvordan en kan fjerne gummipads som er limt på for å flytte dem? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 (redigert) Tror det der er et dødfødt prosjekt desverre. De limene er lagd for å sitte. Eneste jeg kan tenke meg er at du forsiktig skjærer bort padsene og limer på nye. Men pent tror jeg ikke det blir. Er nok enklere å flytta snap davit festene på båten eller bygge de om til lengre utgaver. Litt mer ideer kan du kanskje finne her http://www.tender.no/gummibat.htm#Ekstraut...%20reservedeler Lykke til Redigert 6.Juli.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Jeg har selv sett en reparatør løsne fabrikkmonterte deler. Du bruker varme (forsiktig bruk av varmepistol, hårføner er neppe godt nok) Jeg har selv aldri gjort det, men med tanke på at fabrikkmontert utstyr sitter NOE bedre enn det du limer fast selv, bør dette være mulig å få til. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 risikoen ved bruk av varme er ødelagte pontonger. jeg ville søkt andre løsninger først. Sitér dette innlegget Link to post
mariana Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Jeg har selv sett en reparatør løsne fabrikkmonterte deler. Du bruker varme (forsiktig bruk av varmepistol, hårføner er neppe godt nok) Jeg har selv aldri gjort det, men med tanke på at fabrikkmontert utstyr sitter NOE bedre enn det du limer fast selv, bør dette være mulig å få til. Min erfaring av fabrikslimmade beslag är att dessa IKKE är ordentligt limmade. Det är betydligt lättare att fjärna fabrikslimmade detaljer än en pålimmad gummipad till Snap davits. Dessa gummipads är mycket svåra att få bort från pontonen utan att ödelägga jolla! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 jeg har prøvd vha varmluftspistol og oppga prosjektet.... kan du løse problemet med å sette nye pad'er på motsatt side av båten? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Terje Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Hvilken lim har du brukt ? Har du brukt herder ? Har selv fjernet pads med godt resultat, ved hjelp av aceton. Men dette var lim uten herder. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Whistler Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Noen pads blir festet med cyanoakrylat (også kjent som lynlim). Som påpekt av Terje er aceton et probat middel, og noe av det eneste løsemiddlet som løsner lynlim. (med andre ord er den Dr House episoden hvor to "fjortiser" er limt sammen med lynlim og må adskilles kirurgisk rent oppkok) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.