ChrPus Startet 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2009 Hei, jeg har en Polar 25 (79 mod) Med VP MD21a er ikke helt sikker på hvilket gear, kan sjekke ut det seinere. Noen som har noen anelse på hvordan propell jeg skal ha, har en anelse om at denne båten bør gjøre hvertfall 10 knop med en 61hk motor, nå så har jeg en toppfart på ca 8knop å det høres ikke bra ut med et turtall på nesten 4000, jeg har lagt meg en marsj fart på ca 3000omdr. da går motoren lettest å da har jeg en fart på ca 6.5 knop å et sinnsykt forbruk :P Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Hank Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Høres ut som du har for lett propell. Det er flere på forumet som kan beregne den for deg, men du kan også skrive en mail til drevia i Sverige (info@drevia.se så vidt jeg husker) og høre hvilken propell de vil anbefale for båten din. Jeg gjorde det og fikk god service hos dem. Du må oppgi vekt, lengde i vannlinjen, girutveksling og antall hk så vidt jeg husker. Fikk selv merkbart bedre fremdrift i egen båt etter bytte av propell - (som ikke var byttet da båten fikk ny motor). Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 7.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Veit du om noen side som jeg kan finne ut info om båten? Har jo ikke noen papirer eller bruksanvisning eller noe på båten, han jeg kjøpte båten av er død å det var han når jeg kjøpte den å, så jeg har vel egentlig finni ut alt av meg selv, for sønn hans visste ikke veldig mye han heller. Eller meg jeg rett å slett ut i vannet med målebåndet å måle vannlinja? haha Står det på gearet ossen utvekslin jeg har? Eller holder det bare å si ossen gear det er? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Hank Svart 7.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2009 Regner med at du finner dette på nettet ganske enkelt.. og ikke utenkelig at det er andre Polar 25 eiere her på BP også.. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Løfter denne da jeg lurer på hvilken propell jeg har. Det står på den ene siden: Radiulega 01.MAN og på den andre siden: 4 83 E.13 IH Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ChrPus Svart 15.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 (redigert) I Morra så finner kanskje jeg ut ossen propell jeg har, ska ta båten opp i morra, kjøpte den jo på land og la den rett ut så og dessuten er propellen malt mange ganger! så jeg ska ta en liten jobb på den i helga hvis jeg rekker, å prøve å finne ut hva jeg har i forhold til din POLARN. Men går båten din opptimalt med den propellen du har? Redigert 15.Oktober.2009 av ChrPus (see edit history) Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Polarn Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Ja, det gjorde den med MD21B og MD2B kassa. Har pusset av malingen på propellen i dag. Var nettopp ute og tok bilder av teksten. Kommer straks med de. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 (redigert) Var så mye bunnstoff på den at skriften var borte. Ble en del riper av den rondelen jeg brukte. Hvordan polerer jeg bort dette? Redigert 15.Oktober.2009 av POLARN (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
horg Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Løfter denne da jeg lurer på hvilken propell jeg har. Det står på den ene siden: Radiulega 01.MAN og på den andre siden: 4 83 E.13 IH Noen som kan hjelpe? Tror nok det står Radice - Type E13, Diameter/stigning pleier å stå i enden av bossen, enten under mutteren eller mot stevnlagret Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Det kan nok stemme. Fant den her : http://www.sleipner.no/no/templates/index....mp;selected2=24 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ChrPus Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Ja, det gjorde den med MD21B og MD2B kassa. Har pusset av malingen på propellen i dag. Var nettopp ute og tok bilder av teksten. Kommer straks med de. Jeg er ikke helt sikker på hvem kasse jeg har, det står bare MS2 på den, og jeg har visst fått høre at det finns flere av dem :S Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Polarn Svart 16.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Ja, skrev feil der jeg. Det er en MS2B med 2.11:1 Min gjorde 11 knop med rent skrog. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ChrPus Svart 16.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2009 Har fått opp båten nå, men rekker ikke byne på den før etter helga. må skrape propellen en del før jeg ser hva det er, kanskje jeg drar å skrur den av tidligere, men hvor på gearet står utvekslinga? finner bare der det står ms2. det er alt Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
ChrPus Svart 19.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Nå har jeg fått fram propellen å fått av noe av bunnstoffet på den sånn at jeg kan se hva slags type det er, det sto masse å ikke noe av det sier meg noe som helst :S 11 94 MI / FED 15 LH 10 DJ/EP Noen som har noen anelse om hva det betyr å står for? eller om det er rektig i forhold til min båt i det hele tatt? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.