Gromling70 Startet 7.Juli.2009 Del på Facebook Startet 7.Juli.2009 Har kjøpt meg en fin gromling med 70hk yamaha. En tidligere eier har profil på båtportalen, så har lest litt om båten der. Foreløpige planer: Legge teppe i båten. (tips og forslag mottas gjerne) Montere stereoanlegg Fikse baklanterne(knust glass) Prøve å fikse tut tut'en :P Justere forgasser/tomgang/drivstoffblanding Motoren er en 70hk yamaha fra 87 eller 89. Må choke og gi litt gass for å få start på den, og den stopper som oftest når jeg gasser ned og går til neutral. ( litt irriterende når man skal legge til kai ) Så om noen har noen råd/tips/guide til hvordan man kan fikse dette så setter jeg pris på det. Har ikke mye peiling på båtmotorer, men mistenker at den enten får feil luft/bensin blanding, eller at tomgangen er litt for lav. Muligens noe feil med forgasser? men det har jeg ikke peiling på. Bilder: Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 8.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 takk. tidligere eier har sagt den går i 43knop. jeg har ikke målt. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Skulle ikkje forundre meg om det var tomgangen. Kanskje det er mulig å finne tomgangs skruen å justere litt på den.. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 9.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 får se om jeg finner ut av det neste gang jeg er i båten. er ikke akkurat sommer i Bergen for tiden. motoren går bra på høyere turtall. kun problemer når turtallet går ned mot tomgang. så hååååper det funker å skru opp tomgangen litt. om noen kan vise meg med bilde eller noe hvor man justerer tomgangen på min 70hk 87/89 modell yamaha så hadde det vært kanon. ellers får min nevenyttige morfar ta en titt sammen med meg. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Status prosjekter: Tut-tut er fikset. Det var ledningene til kompressoren som var løsnet. Stereoanlegg er montert. Teppeplaner utgår Motoren går bedre på tomgang etter litt justering og stopper ikke lenger når jeg skifter gir. Motoren starter fortsatt tregt, men er trofast og starter alltid. Mistenker at det er noe med bensinpumpen ettersom den starter lettere når jeg pumper "belgen" mens nøkkelen vris om. Montert håndtak på passasjersiden. Kjøpt på maritim og så pusset, grunnet og lakkert. Montert LED lys. Hadde opprinnelig ett på hver side, men byttet det ene med fjernkontroll for stereoanlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.