Janee Startet 8.Juli.2009 Del på Facebook Startet 8.Juli.2009 Er det noen grunn til at Volvo Penta (og eventuelt andre motorfabrikanter) bruker stålarmert dieselslanger in på motoren? Jeg oppdaget lekkasje på returslangen på min KAMD43 og ser at original slangene (tur og retur) er stålarmert, mens resten av slangene er vanlige trådarmerte fuelslanger. Volvo slangene (stålarmert) er koblet sammen med std slanger (trådarmert) via ett koblingsstykke i motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Ja si det du.. Sjekker du prisen oss vp på disse så tror jeg du går i bakken.. mener det var noe sånt som 750 kr stk oss vp.. Det er jo ikke noe trykk og snakke om her så hadde jeg hvert deg så tar du deg en tur på Tess med de gamle og fått de til og lage nye til deg.. koster noe sånt som 350-400 med pressing av banjoer Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Janee Svart 8.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Se også ny meningsmåling om moderasjon av sitering. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 I forhold til trykk så kan ikke stålarmeringen ha noen funksjon som Thorlyn skriver er det ikke rare trykket vi snakker om. Det jeg kan tenke meg er at de er tenkt å beskytte mot mekanisk slitasje. Motorvibrasjoner kan medføre at den siste slangen ut mot motor i en gitt situasjon kan komme i kontakt med gods og få mekanisk slitasje som kan medføre lekkasje på sikt . Ser ikke vekk fra at de bruker denne armeringen som ekstra beskyttelse. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Gurba Svart 8.Juli.2009 Del på Facebook Svart 8.Juli.2009 ca 40-60 pr mtr slange Hylser 20 pr stk Press 20 pr ende. Banjoene brukes på nytt. Stålarmert slange er noe dritt da du ikke ser tilstanden på slangen. Har kun litt mer mekanisk slitestyrke, eller ingen bedre slange..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.