Helene 39 Startet 9.Juli.2009 Del på Facebook Startet 9.Juli.2009 (redigert) Viser til diskusjonen som går om havneavgiften i Lillesand og andre steder. Jeg synes det kunne være av interesse å høre hvordan tilbudet til båtturisten prises i sommer. Vi liggere nå i Langevåg på Bømlo. Her er det samme pris for alle båtstørrelser ; kr. 100,- pr. natt. I prisen er det inkludert strøm og ferske rundstykker hver morgen. Redigert 9.Juli.2009 av Helene 39 (see edit history) Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
RSL Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 på Valle rett nord for Kragerø, er det gratis å ligge 2 timer i butikkenes åpningstider og gratis om natten utenom åpningstidene. Strøm, mener jeg kostet 50,- pr natt. Det er flott servicebygg der med dusj, WC og vaskemaskiner. Fin restaurant, stor matbutikk, marina og en klesbutikk og noe annet smått. Vi har fast stopp der hver sesong når vi skal forbi. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Enzo Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Tønsberg gjestehavn Bryggeavgifter Alle båter som ligger i havnen kl 20.00 skal betale avgift. Prisene er inkludert vann og strøm. Prisene gjelder for sesongen 2009. Kr 180,- båter med lengde inntil 12 m (40 ft) Kr 280,- båter med lengde mellom 12 m og 15 m (40-49 ft) Kr 460,- båter med lengde mellom 15 m og 24 m (50-79 ft) Kr 500,- båter med lengde over 24 m (79 ft<) Tilleggsavgift for ikke betalt avgift: kr 500,- http://www.gjestehavn.no/ Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 ligger i kragerø nå . 150kr opp til 30 fot.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ronald Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 (redigert) Hifo, hvordan er prisene videre oppover? I min "hjemmehavn" tar de 250/døgn for alt over 30 fot (forøvrig 150 inntil 30, som hos deg). Jeg synes det er urlimelig for de med 31 fot og deromkring at det ikke skilles mer på lengdene oppover. Hvordan er det i Kragerø? Redigert 9.Juli.2009 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Fjelbergsund, Fjelberg landhandel. Kr. 50,- for overnatting. + Kr. 25 for strøm.... Etne båtlag: Etne. Kr. 100,- alt innkludert:-) Husnes Båthavn: Kr. 100,- inntil 40 fot innkludert ferske rundstykker og aviser. + strøm, Kr. 40.- Skånevik: Kr. 100.- for overnatting. Brygger i elendig stand. møkkete og lealaust..... Skånevik!!!! skjerp dere:-( Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 på Valle rett nord for Kragerø, er det gratis å ligge 2 timer i butikkenes åpningstider og gratis om natten utenom åpningstidene. Strøm, mener jeg kostet 50,- pr natt. Det er flott servicebygg der med dusj, WC og vaskemaskiner. Fin restaurant, stor matbutikk, marina og en klesbutikk og noe annet smått. I motsetning til svært mange gjestehavner som er kommunalt eid så er denne havna eid av de som også eier butikk, restaurant, bensinfylling, iskiosk osv, og min erfaring er at man betaler for å ligge der i prisene som tas på både is, bensin, restaurant og matbutikk. En ordentlig kremmer han Bernt, men flink har han vært! Forøvrig heter det "i" Valle, ikke "på". Beklager, bare måtte! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
RSL Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 (redigert) Forøvrig heter det "i" Valle, ikke "på". Beklager, bare måtte! Hehe... tar til meg det om det er rett. Jeg har en gang lært at det heter "i" en by og "på" et sted. Så såfremt Valle ikke har rådhus og har bystatus, er det vel strengt talt riktig med PÅ som er rett. feks. jobber jeg "på" Lambertseter "i" Oslo og det heter "på" siggerud "i" Ski kommune... osv osv.... MEN, det er mye mulig jeg tar feil. Det har hent til tider liksom.... Uansett, liker vi oss godt der på/i Valle Redigert 9.Juli.2009 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
S/Y Emma Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Ørsta småbåthamn: Kr 150 under 40 fot. Kr 200 over 40 fot. Straum og vatn på alle bryggene og klubbhus med tilgang til dusj, wc, vaskemaskin, kjøken og stove på kaia. Sjølvbetjent dieselfylling ved flytebrygge. Ligg midt i sentrum med 50 meter til bensinstasjon og 100 meter til daglegvarehandel. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Zach Svart 9.Juli.2009 Del på Facebook Svart 9.Juli.2009 Kr 100 pr døgn i Sandnessjøen Båtforening's havn. Inkl. strøm. Uansett båtstørrelse. (Vi bør kanskje justere litt?). Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Jeg ligger nå i Vestre bådehavn i Ålborg. Dusj, toilett, strøm, vann og nydelig restaurant. 1000 kr for 10 overnattinger. Nå blir det noen timer på Marinemuseet. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Sivertsvik ytterst i Trondheimsfjorden kr 50 + kr 20 for strøm. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
TwinCab Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Vedr. på og i. Så vidt jeg har registrert, bor man alltid i en by som ligger ved kysten, men man bor både på og i en by som ligger i innlandet - eller finnes det noen unntak her. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Glemte å nevne at havneleia i Fredrikshavn er kr 140 og det 6. døgnet gratis. Her er det mange fasiliteter: strøm, internett, toilett, dusj, matsal, verksted, diesel ca DK 8.80. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Juli.2009 Del på Facebook Svart 10.Juli.2009 Røyksundkanalen/Skogbu på Bømlo: Kr 200.- pr døgn inkl. vann og strøm uansett båtstørrelse. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
kes Svart 13.Juli.2009 Del på Facebook Svart 13.Juli.2009 (redigert) Leirvik, Stord. Kr. 140 for båter t.o.m. 35 fot, all inclusive. Dette innbefatter strøm, ubegrenset dusjing samt bruk av vaskemaskin og tørketrommel Redigert 13.Juli.2009 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Lemvig Marina 90 dkr pr døgn, inkluderer strøm. Tilgang til vann, greie toalettforhold. Vi foretrekker marinaen selv om det er 2km til sentrum med butikker (pannekakeflat sykkelvei). Ingen andre norske båter her, kanskje ligger alle i havnen i sentrum. Vet ikke prisen der, men det er jo da kortere vei til allehånde faciliteter. På den andre siden er stemningen her fredelig og veldig dansk. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
roaldbj Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Lemvig marina har en interessant innseiling. Nå ligger du jo slik til at du kan velge blant indrefileene i Limfjorden. Håper at du har Komma's bog om Ankerpladser i Danmark. På sidene 137 - 148 er det beskrevet flere flotte uthavner. Vi ligger nok i Ålborg i hele neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
LTKH Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Vi ligger på Helgøysund i ryfylke. Her er det gratis og ligge, koster 100,- pr natt for strøm. Masse regn, lyn og torden, kjekke folk og fullt hus her. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Fint å høre om fornuftige havneavgifter. I St.Petersburg forlangte de 2500 Rubel (ca 500Kr) pr døgn. Ble ikke så lenge.... Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Kvitsøy: 50,- pr natt + 50 strøm Tananger: 50,- Ikke noe strøm Skal du til Tananger på veien og har BP vimpel fikser vi overnatting og strøm uten kostnader. Sitér dette innlegget Link to post
Havneguiden Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 I Nevlunghavn (Vestfold) er det kr 350 for båter over 40 fot. Mitt inntrykk er at det er markedet som bestemmer. Jo nærmere Oslo og jo mer populær havnen er, desto dyrere blir det. Kommunale gjestehavner er intet unntak! Heia Hordaland! Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 I Fjällbacka rett nord for kommunekaia ligger Richters brygga. De krever 600,- SEK for båter opptil 33 fot og 1.000,- SEK for båter over 33 fot. Og brudd mot havnereglene koster 5.000,- SEK og fastlenking til brygga inntil straffavgiften er betalt. At det kun lå 1 -en- båt der, mens den vanlige gjestehavnen var stappfull, forundret meg ikke! Bildene er fra ifjor. Jeg var i Fjällbacka i forrige uke, men sjekket ikke om årets priser er indexregulert...... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
bliss X Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Ligger i Åsgårdstrand og her er det laget ny gjestehavn som ikke er ferdig. - Ikke vann, ikke strøm og det ser ut som et anleggsområde. Greit nok, men full havneavgift skal de ha Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.Juli.2009 Del på Facebook Svart 15.Juli.2009 Farsund: gratis.. inkl. strøm, avis og ferske rundstykker....de har skjønnt det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.