Jump to content

Havneavgifter i gjestehavner sommeren 2009

Helene 39

Recommended Posts

Viser til diskusjonen som går om havneavgiften i Lillesand og andre steder.

Jeg synes det kunne være av interesse å høre hvordan tilbudet til båtturisten prises i sommer.

Vi liggere nå i Langevåg på Bømlo.

Her er det samme pris for alle båtstørrelser ; kr. 100,- pr. natt.

I prisen er det inkludert strøm og ferske rundstykker hver morgen.

Redigert av Helene 39 (see edit history)

Test av sigantur.....

på Valle rett nord for Kragerø, er det gratis å ligge 2 timer i butikkenes åpningstider og gratis om natten utenom åpningstidene. Strøm, mener jeg kostet 50,- pr natt. Det er flott servicebygg der med dusj, WC og vaskemaskiner. Fin restaurant, stor matbutikk, marina og en klesbutikk og noe annet smått. Vi har fast stopp der hver sesong når vi skal forbi.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Tønsberg gjestehavn

Bryggeavgifter

Alle båter som ligger i havnen kl 20.00 skal betale avgift. Prisene er inkludert vann og strøm. Prisene gjelder for sesongen 2009.

Kr 180,- båter med lengde inntil 12 m (40 ft)

Kr 280,- båter med lengde mellom 12 m og 15 m (40-49 ft)

Kr 460,- båter med lengde mellom 15 m og 24 m (50-79 ft)

Kr 500,- båter med lengde over 24 m (79 ft<)

Tilleggsavgift for ikke betalt avgift: kr 500,-

http://www.gjestehavn.no/

Fjelbergsund, Fjelberg landhandel. Kr. 50,- for overnatting. + Kr. 25 for strøm....

Etne båtlag: Etne. Kr. 100,- alt innkludert:-)

Husnes Båthavn: Kr. 100,- inntil 40 fot innkludert ferske rundstykker og aviser. + strøm, Kr. 40.-

Skånevik: Kr. 100.- for overnatting. Brygger i elendig stand. møkkete og lealaust..... Skånevik!!!! skjerp dere:-(

på Valle rett nord for Kragerø, er det gratis å ligge 2 timer i butikkenes åpningstider og gratis om natten utenom åpningstidene. Strøm, mener jeg kostet 50,- pr natt. Det er flott servicebygg der med dusj, WC og vaskemaskiner. Fin restaurant, stor matbutikk, marina og en klesbutikk og noe annet smått.

I motsetning til svært mange gjestehavner som er kommunalt eid så er denne havna eid av de som også eier butikk, restaurant, bensinfylling, iskiosk osv, og min erfaring er at man betaler for å ligge der i prisene som tas på både is, bensin, restaurant og matbutikk. En ordentlig kremmer han Bernt, men flink har han vært!

Forøvrig heter det "i" Valle, ikke "på". Beklager, bare måtte! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Forøvrig heter det "i" Valle, ikke "på". Beklager, bare måtte! :lol:

Hehe... tar til meg det om det er rett.

Jeg har en gang lært at det heter "i" en by og "på" et sted. Så såfremt Valle ikke har rådhus og har bystatus, er det vel strengt talt riktig med PÅ som er rett. feks. jobber jeg "på" Lambertseter "i" Oslo og det heter "på" siggerud "i" Ski kommune... osv osv....

MEN, det er mye mulig jeg tar feil. Det har hent til tider liksom.... :cool:

Uansett, liker vi oss godt der på/i Valle

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Røyksundkanalen/Skogbu på Bømlo: Kr 200.- pr døgn inkl. vann og strøm uansett båtstørrelse.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Lemvig Marina 90 dkr pr døgn, inkluderer strøm. Tilgang til vann, greie toalettforhold. Vi foretrekker marinaen selv om det er 2km til sentrum med butikker (pannekakeflat sykkelvei).

Ingen andre norske båter her, kanskje ligger alle i havnen i sentrum. Vet ikke prisen der, men det er jo da kortere vei til allehånde faciliteter. På den andre siden er stemningen her fredelig og veldig dansk.

Laholm

I Fjällbacka rett nord for kommunekaia ligger Richters brygga. De krever 600,- SEK for båter opptil 33 fot og 1.000,- SEK for båter over 33 fot. :sweat:

Og brudd mot havnereglene koster 5.000,- SEK og fastlenking til brygga inntil straffavgiften er betalt.

At det kun lå 1 -en- båt der, mens den vanlige gjestehavnen var stappfull, forundret meg ikke!

Bildene er fra ifjor. Jeg var i Fjällbacka i forrige uke, men sjekket ikke om årets priser er indexregulert......

img_2207.jpg

img_2208.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...