Jump to content

Havneavgifter i gjestehavner sommeren 2009

Helene 39

Recommended Posts

Noen havnepriser nord for Trondheim:

Kuringvågen, Stokksund kr 100,- (brygga til Aquarius kro, uten strøm)

Rørvik, kr 120 m/vann og strøm

Tonnes i Lurøy, 100 m/vann og strøm

Sør-Arnøy (Gildeskål), 125 m/vann og strøm

Nyvågar (Kabelvåg), 150 m/vann og strøm

Stamsund, 100 m/vann og strøm

Henningsvær, 150 m/vann og strøm

Bodø, 150 m/vann og strøm

Ferske rundstykker har vi ikke opplevd på noen av disse stedene.

Når man har små barn og regelmessig behov for vaskemaskin spiller også prisen på dette en rolle. Et skrekkeksempel i så måte opplevde vi her i Bodø hvor det koster kr 50 hver for vaskemaskin og tørketrommel. Dvs kr 100 for å få vasket og tørket en klesvask. Med disse prisene blir vasing av klær snart den største utgiften.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Lemvig Marina 90 dkr pr døgn, inkluderer strøm. Tilgang til vann, greie toalettforhold. Vi foretrekker marinaen selv om det er 2km til sentrum med butikker (pannekakeflat sykkelvei).

Ingen andre norske båter her, kanskje ligger alle i havnen i sentrum. Vet ikke prisen der, men det er jo da kortere vei til allehånde faciliteter. På den andre siden er stemningen her fredelig og veldig dansk.

Det er godt mulig en del drar inn til Struer Havn - var noen norske innom der sist uke! Jeg ligger der fast da jeg bor her i DK!

Struer Havn ligger tett på sentrum med 3-4 minutter gange opp til gågaten, bra sanitær/dusj/vaskemuligheter, og en restaurant med "norske priser"!

For de som skal til Struer kan det være greit å være obs på å følge anbefalt innseiling da det er en stor grunne som ligger på vei inn. Forøvrig merket med gul/svart bøye! Er som regel noen som går på grunn der hver sesong ;-)

Redigert av Bjørn Kenneth (see edit history)

Ligger nå i Arendal,og de tar 200 for båter under 32 fot, og det er greit med den servicen de yter.De henter søppel på brygga hos alle båtene, samt er hyggelige og imøtekommendede på alle måter.topp score altså.

Lå i stavern for et par dager siden,og der har de ikke helt skjønt det. Det er ikke noe å klage på når det gjelder havneavgiften, men når de krever fem kroner for å gå "på ramma",så så synes jeg det er i overkant. Det hjelper ikke at det bare er kaldtvann på servanten der i tillegg.DETTE ER FOR DÅRLIG!!!

Vi gikk til Struer, allerede før jeg så anbefalingen fra Bjørn Kenneth. Men grunnen i innseilingen unngikk jeg!

Her er det 90 kr havneleie og 25 kr for strøm. Strøm er obligatorisk, så hvorfor de ikke kaller havneleien 115 forstår ikke jeg. Det spiller da heller ingen rolle, vi bruker strøm. Her sies være fri tilgang til trådløst nett, men det ser ikke ut til å dekke hele havnen. Dermed fortsetter vi på ICE.

Rapport fra en rask sykkeltur gjennom byen var nok til at den kvinnelige delen av mannskapet har forsvunnet til gågaten.

Værmeldingene er slik at vi nok innstiller oss på noen dager her.

Laholm

Jeg krydsposter lige ....:

Jeg har besøgt Marstrand, Skærhamn, Gullholmen, Lysekil, Smögen, Ellös, Möllesund, Kallö-Klippla og Lilla Bommen. Plus et par andre som jeg har glemt, sikkert... Jeg har ikke helt hukommelse til at huske alle priserne, men jeg mener, at jeg normalt betalte mellem 180 og 220 SEK for pladserne. Hertil normalt 30-50 SEK i strøm. Jeg synes, at priserne var ret konsistente hele vejen med en "normal" pris på cirka 220-250 incl. strøm. Der var altså ikke som jeg husker det havne, der var MARKANT dyrere end andre. Priserne svingende indenfor 25-30% som jeg husker det. (Min båd er 10 meter.)

Andy

Kanskje er det slik at de som har noe større båter (mer enn 40 fot) har det billigere i Danmark når alle fasiliteter er beregnet.

Eksempelvis betaler vi nå 100 DKR døgnet i Vestre Bådehavn med vann, dusj, strøm, verksted, o.a. Lengde og bredde gir ikke uttelling på havneprisen.

I tillegg har vi god tilgang på mange kulturelle aktiviteter.

Jeg har skrevet det tidligere og gjentar det gjerne:

Østkysten av Danmark har satskillig flere meningsfulle aktiviteter å by på sammenlignet med den svenske vestkysten.

I Sverige (vestkysten) bidrar vi med å holde befolkningen "i live",

her i Danmark nyter vi fordelen av dansk omfattende kulturaktivitet.

På vei til Rosendal endte vi opp i Herøysund, ikke mange gjesteplasser men et flott sted. Kr 70,-/døgn + 30,- for strøm. Toalett og dusj (10,- for sistnevnte), ca 700-800 meter til butikk. Ferskvann og søppel. Og en særdeles hyggelig dugnadsleder som gav oss skyss til butikken :flag: (kan ikke garantere at det inngår i havneavgiften :wink: )

Redigert av mikkel (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...