Brigg Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Noen havnepriser nord for Trondheim: Kuringvågen, Stokksund kr 100,- (brygga til Aquarius kro, uten strøm) Rørvik, kr 120 m/vann og strøm Tonnes i Lurøy, 100 m/vann og strøm Sør-Arnøy (Gildeskål), 125 m/vann og strøm Nyvågar (Kabelvåg), 150 m/vann og strøm Stamsund, 100 m/vann og strøm Henningsvær, 150 m/vann og strøm Bodø, 150 m/vann og strøm Ferske rundstykker har vi ikke opplevd på noen av disse stedene. Når man har små barn og regelmessig behov for vaskemaskin spiller også prisen på dette en rolle. Et skrekkeksempel i så måte opplevde vi her i Bodø hvor det koster kr 50 hver for vaskemaskin og tørketrommel. Dvs kr 100 for å få vasket og tørket en klesvask. Med disse prisene blir vasing av klær snart den største utgiften. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sun Flyer Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Ligger i Florø. 150 kr for båt på 43 fot. Det er inkl 3 rundstykker om morgenen. Strøm koster 40,- for 10 kwt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bjørn Kenneth Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 (redigert) Lemvig Marina 90 dkr pr døgn, inkluderer strøm. Tilgang til vann, greie toalettforhold. Vi foretrekker marinaen selv om det er 2km til sentrum med butikker (pannekakeflat sykkelvei). Ingen andre norske båter her, kanskje ligger alle i havnen i sentrum. Vet ikke prisen der, men det er jo da kortere vei til allehånde faciliteter. På den andre siden er stemningen her fredelig og veldig dansk. Det er godt mulig en del drar inn til Struer Havn - var noen norske innom der sist uke! Jeg ligger der fast da jeg bor her i DK! Struer Havn ligger tett på sentrum med 3-4 minutter gange opp til gågaten, bra sanitær/dusj/vaskemuligheter, og en restaurant med "norske priser"! For de som skal til Struer kan det være greit å være obs på å følge anbefalt innseiling da det er en stor grunne som ligger på vei inn. Forøvrig merket med gul/svart bøye! Er som regel noen som går på grunn der hver sesong ;-) Redigert 16.Juli.2009 av Bjørn Kenneth (see edit history) Sitér dette innlegget Bloggen min! | Mitt store gründerprosjekt: Norges største håndballmagasin på nett | Ferie i London Link to post
avmønstret5 Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Her var mange greie priser, godt å merke seg. Etter gode gamle markedsprinsipp velger en slike havner og så for en se om de som overpriser kommer på bedre tanker. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Uthaug Marina i S-Trøndelag, kr 100,- inkl. strøm! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Catlina Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Hornbæk på Sjælland DKK 300,Rungsted 250, Dragør 150 - dessuten rabatt for lengre opphold. Marstrand forlangte SEK 500 ekstra for forhåndsbestilling i tillegg til havneleien - vi seilte forbi. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Ligger nå i Arendal,og de tar 200 for båter under 32 fot, og det er greit med den servicen de yter.De henter søppel på brygga hos alle båtene, samt er hyggelige og imøtekommendede på alle måter.topp score altså. Lå i stavern for et par dager siden,og der har de ikke helt skjønt det. Det er ikke noe å klage på når det gjelder havneavgiften, men når de krever fem kroner for å gå "på ramma",så så synes jeg det er i overkant. Det hjelper ikke at det bare er kaldtvann på servanten der i tillegg.DETTE ER FOR DÅRLIG!!! Sitér dette innlegget Link to post
Helene 39 Svart 17.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Godøysund i Tysnes kommune. Kr. 100,- for båt + kr. 50,- for strøm. Dessverre er vannslangen for kort for å rekke til gjestebryggene Søpple i container ca. 1 km fra havnen. Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
Laholm Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Vi gikk til Struer, allerede før jeg så anbefalingen fra Bjørn Kenneth. Men grunnen i innseilingen unngikk jeg! Her er det 90 kr havneleie og 25 kr for strøm. Strøm er obligatorisk, så hvorfor de ikke kaller havneleien 115 forstår ikke jeg. Det spiller da heller ingen rolle, vi bruker strøm. Her sies være fri tilgang til trådløst nett, men det ser ikke ut til å dekke hele havnen. Dermed fortsetter vi på ICE. Rapport fra en rask sykkeltur gjennom byen var nok til at den kvinnelige delen av mannskapet har forsvunnet til gågaten. Værmeldingene er slik at vi nok innstiller oss på noen dager her. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
LTKH Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Sand båtforening, Suldal kommune, Rogaland. 75 for plass, 25 for strøm, og 20 for internett. Strøkne båtplasser, og reneste toalett og dusj jeg har sett på lenge! Vi velger og vente på regnværet her! Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 17.Juli.2009 Del på Facebook Svart 17.Juli.2009 Sandnes i rogaland , 100,- pr døgn, strøm 45,- for båter inntil 33 fot. fine brygger, men kloakken flyter rundt i havna Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Ligger uenfor Sjøsentret Risør. Kr. 100 pr natt inkl. støm. Dusj og WC samt vaskemaskin finnes ikke her, så vi må bruke det kommunale anlegget på andre siden av havnebassenget, og det er litt langt å gå. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
rag Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Hei Harstad gjestehavn: kr 100 for båter inntil 50 fot inkludert strøm Tranøy gjestehavn i Hamarøy: kr. 100 (gratis inntil 2 timer). Nordskott gjestehavn i Steigen: kr. 100 inkludert strøm Myken Gjestehavn i Rødøy: kr. 50 Rag Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Eidsund på Ombo i Ryfylke kr. 50 pr natt + kr. 50 for strøm uansett båtstørrelse. Vann og dusj. Nedstrand i Ryfylke helt nytt anlegg - Kr 100 pr døgn inkludert strøm for båter opp til 40 fot. Over 40 fot kr. 150 med strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Harmony Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Fjällbacka ordinære gjestehavn; SEK 340,- inkl. strøm for båt under 12 meter Bohus Malmön gjestehavn; SEK 330,- inkl. strøm for båt under 12 meter Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Jeg krydsposter lige ....: Jeg har besøgt Marstrand, Skærhamn, Gullholmen, Lysekil, Smögen, Ellös, Möllesund, Kallö-Klippla og Lilla Bommen. Plus et par andre som jeg har glemt, sikkert... Jeg har ikke helt hukommelse til at huske alle priserne, men jeg mener, at jeg normalt betalte mellem 180 og 220 SEK for pladserne. Hertil normalt 30-50 SEK i strøm. Jeg synes, at priserne var ret konsistente hele vejen med en "normal" pris på cirka 220-250 incl. strøm. Der var altså ikke som jeg husker det havne, der var MARKANT dyrere end andre. Priserne svingende indenfor 25-30% som jeg husker det. (Min båd er 10 meter.) Andy Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Kanskje er det slik at de som har noe større båter (mer enn 40 fot) har det billigere i Danmark når alle fasiliteter er beregnet. Eksempelvis betaler vi nå 100 DKR døgnet i Vestre Bådehavn med vann, dusj, strøm, verksted, o.a. Lengde og bredde gir ikke uttelling på havneprisen. I tillegg har vi god tilgang på mange kulturelle aktiviteter. Jeg har skrevet det tidligere og gjentar det gjerne: Østkysten av Danmark har satskillig flere meningsfulle aktiviteter å by på sammenlignet med den svenske vestkysten. I Sverige (vestkysten) bidrar vi med å holde befolkningen "i live", her i Danmark nyter vi fordelen av dansk omfattende kulturaktivitet. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Juli.2009 Del på Facebook Svart 18.Juli.2009 Kjärringön: SEK 180.- + EL 40.- Sitér dette innlegget Link to post
Helene 39 Svart 19.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Husnes båthavn i Kvinnherad kommune, Hordaland. Båt inntil 40 ft 100,- Båt over 40 ft 150,- + strøm 40,- Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
sydspissen Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 100 DKR døgnet i Vestre Bådehavn ...men med de lange gågatene, så vil du nok merke det på lommeboken likevel... Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Strømstad: SEK 50 for "dag-parkering", skikkelig uskikk de har innført i år ? Smøgen: Newport gejstehavn SEK 220,- pr. døgn inkll vann og strøm Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
mikkel Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 (redigert) På vei til Rosendal endte vi opp i Herøysund, ikke mange gjesteplasser men et flott sted. Kr 70,-/døgn + 30,- for strøm. Toalett og dusj (10,- for sistnevnte), ca 700-800 meter til butikk. Ferskvann og søppel. Og en særdeles hyggelig dugnadsleder som gav oss skyss til butikken (kan ikke garantere at det inngår i havneavgiften ) Redigert 19.Juli.2009 av mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Kommer akkurat fra "Riddu Riddu" festivalen i Manndalen, Kåfjord kommune, der tok de 50 kr. pr døgn, på Lyngseidet tar de 100 kr. pr døgn med strøm og vann. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 19.Juli.2009 Del på Facebook Svart 19.Juli.2009 Trondheim: 100 pr døgn, 150 med strøm Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Helene 39 Svart 22.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 Kalvasundet på Snilstveitøy. Kr. 100,- inkl. strøm. Beskrivelse i på www.havneguiden.no Sitér dette innlegget Test av sigantur..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.