Pelle Parafin Startet 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2009 (redigert) Hvor mange overnattinger har du ombord, i året,og er det noen som har regnet ut "døgnprisen"? Redigert 9.Juli.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 dette har det vært tråder om tidligere - mitt regnestykke er ca 60 døgn a kr 2000.... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Gullfisk Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Vet ikke hvor mange døgn, men å regne ut noen døgnpris eller prisoverslag på det å ha båt, er jeg ikke tilhenger av å gjøre. Båtlivet kan ikke veies i penger Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Har enda ikke sovet i båten. Så for meg blir det timepris. Har til nå brukt båten ca 35 timer. og har hatt utgifter på vedlikehold, båtplass osv på 14837. Dette gir en timepris på 423 + diesel på ca 20 liter pr time (140 kr) Totalt 567 kr pr time. Det høres mye ut, men det er verdt hver eneste krone. Men hvis jeg bruker båten de timene som jeg vil anta at jeg gjør ca 100 timer blir timeprisen "ikke mer enn" 290 kr pr time inkludert diesel Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 (redigert) Har kanskje 30 timer i snipa hittil i år. Sesongen starter i slutten av april og varer til oktober. utgifter utover transport ifbm regattaer, begrenser seg til et par bøtter med såpe og vann, samt en kvart boks polish. I tillegg har jeg også kjøpt meg regattaklokke til ca 600,- nok. Totalt kanskje 650,-kr ! Delt på 30 timer, blir det ikke allverden.... Hvem sier at seiling er dyrt ! Redigert 9.Juli.2009 av Båtnovisen (see edit history) Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
S/Y Emma Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 365 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Pelle Parafin Svart 9.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 365 Du bor med andre ord ombord? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Jepp. Og deilig er det! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hansi Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Kan tenke meg sånn ca 30 overnattinger +/-. De siste par åra har vi i tillegg prioritert å være en del på fjellet. Det medfører at båten blir brukt noe mindre dessverre. Når det gjelder døgnpris har jeg ikke peiling og er ikke interessert i å vite det heller. Båt er forlystelse og da betyr ikke kostnaden noe for meg så lenge jeg har glede av det. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Tror faktisk det å vite kostnaden totalt med kjøp, vedlikehold, verditap osv. kan ødelegge båtgleden for mange. Min forrig båt, samlet jeg alt av kvitteringer, og det ble mye når en gammel båt skulle settes istand. Den jeg har nå, er også gammel, jeg bytter det som trengs for at den skal være i god stand men regner aldri sammen. Den kan jeg ikke HUSKE har kostet meg særlig mye Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 (redigert) Vi bruker båten hele året, og ligger på pluss 100 overnattinger i året. Vi har ingen lang sommerferie som kan dra tallet opp men har en jevn bruk hele året. Redigert 9.Juli.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Tror at du Astor har et meget deilig båtliv. Båt året rundt, kan det bli bedre. og så lett å finne ledige plasser i skjærgården når alle andre har gått i vinterdvale med burka på. Selv ligger jeg på ca 30 -40 netter i båten. men med ny ebervarme ombord, håper jeg på flere netter i år Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Frikar Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 vi har mellom 80 og 100 overnattinger i året avhengig av jobb og hvor mye jeg får med hu mor. Og ca 150 motortimer i året. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 50-60 bruksdøgn, 20-30 overnattinger og 80 -100 timer i sesongen. Det blir en 5-600,- pr bruksdøgn i forhold til totale båtutgifter og det er verdt hver krone! Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Blir ca 60-80 overnattinger pr. sesong. (apr-sep) Kostnad....hmmm spiller ingen rolle Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Ca 60 overnattinger fra april til begynnelsen av oktober Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Jeg sjøsatte tidlig i mai i Storsjøen, og hadde 18 netter der før jeg dro på ferie nå. Til nå er det 6 netter i ferien. Og si hva dere vil, men jeg har flest døgn hittil i Storsjøen. Båtsesongen varer til september/oktober i Storsjøen. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 Jeg har nok minst 60 døgn, men prisen har jeg ikke hjerte til å regne på.Hadde nok fått julekort av Grand hotel hvis jeg hadde brent av like mye penger der ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 12.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 Tipper det blir kanskje en 25 overnattinger i båten. Men så kommer en god del dagsturer i tillegg, sånn ca 2 ganger per uke fra April til Oktober i sesongen. Tenker jeg kommer opp i 70 bruksdager. Kostnader og oppgraderinger med båten kanskje kr 15000 per år. Kapitalkostnader og nedskriving kr 8000. (Har en billig båt :-) ) Da blir det 330 kr per bruksdag. Det er vel ikke ille. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sneila Svart 12.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 Vi er nok litt raske med å reise hjem dersom været ikke er bra, men en 15-20 i året blir det nok. Ca 70-80 driftstimer. Har ikke regnet ut noe døgnpris, men tror ikke jeg kunne funnet noe annet å bruke pengene på som er bedre en å være på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 12.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 Kan ikke helt se poenget i og prise overnattingene i båten er du der for og spare penger eller for og kose deg jeg for min del er der for det siste man kan ikke regne alt ut i kr og øre man må se litt på helheten i det og ha muligheten til og bare ta båten ut og legge til i en lun vik bukt kaste dreggen og bare nyte tiden med deg selv båten familien venner naturen ja en virkelighetsflukt. kan den måles i penger. God sommer Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 ha muligheten til og bare ta båten ut og legge til i en lun vik bukt kaste dreggen og bare nyte tiden med deg selv båten familien venner naturen ja en virkelighetsflukt.kan den måles i penger. God sommer Enig med deg. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Jeg har ca 43 overnattinger i året, og da har jeg i snitt fire personer ombord. Jeg tror ikke man kan beregne pris etter antall overnattinger. Om en fordeler på f.eks hvor mange ganger en spiser reker og drikker hvitvin ombord, blir det kostbare rekeaftener. Om en fordeler kostnadene på antall timer jeg bruker i båten på tur, jobber med den med å montere utstyr, vedlikeholde mm så blir det ikke mange kr pr time. Og dette er også en del av båtlivet. Den mest sosiale delen av båtlivet er under vårpussen hvor nær alle båteierne er samlet, da prates det, drikkes kaffe og lyves litt, til mye latter. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Gurba Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 OM man tar med bryggeavgift, bensin att og frem , diesel på båten , havneavgift, differansen mellom pris på mat man hadde spist hjemme og hvor mye dyrere man spiser når man er på ferie, ekstra lesestoff , besparelse av strøm på varmtvannsbereder hjemme som følge av mindre strømforbruk og mindre slitasje på parketten så den holder en stund til. Om jeg hadde tatt vare på alle kvitteringene og tatt en ferie på sjøen og tatt ett år med ferie hjemme så kunne jeg regnet ut differansen og sett. Samtidig må verditap på båten tas med. Jeg har vært heldig når jeg har solgt båtene mine og har gått i pluss. Dvs at jeg sitter igjen med penger. Feriene er derfor dekket inn. Sitter hver kveld og sikler over noen brosjyrer på viknes 1030 med fuglebrett. Regner med at helge prisen blir noe annet da..... åhhhh løst på sånn båt.. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 13.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2009 Her er en tråd fra 2004 Her er en fra i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.