Ulv I Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Vi hadde i år, dvs 2009 sessongen ca 50 overnattingsdøgn.. muligens 55 om jeg har telt riktig.. Neste år har jeg 10 ukers pappa perm, dvs 8 igjen etter neste uke og jula.. men så har jeg 5 ukers ferie også, så antall overnattingsdøgn blir nok vesentlig mer neste år med 6 ukers sammenhengende ferie.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
REM Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 83 overnattinger i år. 102 i fjor. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
BMP Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Har vel pasert 100 overnattinger til nå og det blir sikert 10 til før året er omme. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Har ikke helt oversikten idag , men sist helg var første på land iår siden isen gikk i januar. Så alle helger fram til da + endel ukedager og mange overnattinger i hjemmehavna,så blir det fort godt over 100 iåret . Det er jo et par mnd igjen enda ,å håper det blir mange turer før vi går over til år 2010. Da Økosjefewn har ny jobb , kan vi stadig ta lengre helgturer enn før .Deilig det å reise ut onsdag-torsdag,da blir det mere ut av det så det går ann å kose seg litt ekstra .Med ny båt iår ,så trudde jeg ikke timeanntallet skulle bli så høyt pga av vi har dobbla farta å litt til.Men det blir timer av det , å det har gått litt suppe. Hva det koster i suppe og pr døgn , tja si det du.Det er null inntresant ,så lenge vi har råd til detta og koser oss .Så er ikke kostnadene det som teller her , om det hadde vært det så hadde båtlivet blitt litt kjedlig trur jeg . Om vi vi gå i 7 kn eller 22 kn ,det er det nesten bare været som bestemmer .Da det er deilig å ha noe å gi på med i dårlig vær,å det har det vel egentlig vært nok av dårlig vær denne sesongen.Men vi har hatt en topp sesong så langt vi ,koser oss mye i nybåten .Da jeg er ombord fra mårran til kveld , 7 dager i uka .Da må det jo være noe som er bra Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 For å se det hele litt i sammenheng. Hvis man starter sesongen i påska og er ute alle helger og fridager tom oktober, og i tillegg 4 uker sommerferie klarer en som er i jobb 90 overnattinger. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Touché rem, vi er på vannet som du beskriver og har passert 80 overnattinger ... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Har omlag 70 overnattinger på sjøen - pluss noen i opplag. Synes det går greit å sove noen netter ombord når vår- og høststell skal gjennomføres. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Sikkert koselig Roald. Sjøl bor vi to minutter fra båthavna slik at det gjerne blir at vi drar hjem for å sove. Dessuten, noe av det første vi gjør når vi kommer på land er å foreta vareopptelling ifa. å lasse med oss alt av løsøre som vi har liggende i båten og ta med dette hjem for vinteren. Inkl sengetøy. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Vikakar Svart 27.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Hmmmm vet ikke helt om jeg tør dette, men ok. 300000 for båt ca 15000 i kapital kostnad 4000 i forsikring 2000 båtplass 5000 service 10000 raisere spacer manifoiler 7000 i bensinn 43000 til sammen fordelt på 7 netter tja det er vel ca 6000 pr døgn det, men kvalitet koster det. Og nå har jeg ikke tatt med det vi har drukket og spist engang. Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Hansi Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Og nå har jeg ikke tatt med det vi har drukket og spist engang. Spist hadde du vel gjort om du var hjemme og, eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Hvor mange overnattinger har du ombord, i året,og er det noen som har regnet ut "døgnprisen"? Jeg har ikke noe eksakt tall på antall overnattinger, men pleier å oppsummere logboka mi en gang i løpet av vinteren. Skriver antall døgn, hvor mange i gjestehavn kontra naturhavn, samlet distanse, antall motortimer osv. Noe jeg aldri har regnet på er døgnprisen, en bevisst prioritet. Jeg mener at den båten en har, skal en ha råd til å bruke når det passer uten å tenke på hva hver overnatting koster. I det øyeblikket en begynner å regne på døgnprisen, er båtgleden i ferd med å forsvinne. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Og nå har jeg ikke tatt med det vi har drukket og spist engang. Spist hadde du vel gjort om du var hjemme og, eller ? Det var sikkert derfor han ikke tok det med..... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Ribtjenester Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Ca 65 overnattinger og 260 drifttimer på motoren og ca 1600 nm. Kan ikke måles i penger egentlig, men blir vel en døgnpris på 200kr eller en timepris på 80 kr eller 18kr nm Spiller egentlig ikke noe rolle båt skal koste og personlig er syntes jeg det er godt og få opp båten, for da har jeg noe og glede meg til i mars når vi skal ha den ut igjen. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
ter-av Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 102 overnattinger, 126 bruksdager pr siste helg. Og snart er det helg igjen....... Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
camo Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 logget 64 overnattinger fra påske til båten blei solgt i september, pris pr time eller døgn har eg aldrig regna på,og er totalt uintresant. Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Anslagsvis 330 Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Trond Aasvoll Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Med seilbåt. Ble 110 døgn på havet. Seile distansen ble også i overkant 8000 Nm til sammen i år. Det seiles året rundt. Fikk med meg en Atlanterhavsseilas Østover. Hele norge på langs, nordover. Og en NordØst passering (Norge-Russland-Alaska). Kostnadene, etter å ha prøvd å regne over hva en har brukt på dette.Døgnprisen blir liggende rundt kr. 1500,- . Dette er kun driftsutgifter, mat, diesel etc, rep. av div. småting på båten og seil, pass/visa reisedokumenter etc., reiseforsikringer, diverse kart og reisebøker. Noen av seilasene er utenom sessongen og da er det sjelden havneavgifter på mange av havnene i Norge. I år brukte jeg en helt ny type reiseforsikring som dekket inntil 100 000 dollar pr person i rescue m. mere. Og de har avtale med det fleste landene i verden. Ps. Den blir brukt i områder der våre ordinære forsikringer ikke vil gjelde (Europisk). Gjelder ikke for selve båten (kasko), kun rescue på mannskapet. Link her: http://www.findmespot.eu/no/pricing.php Får en til å dele dette mellom alle som er med på seilasen, blir det ikke store beløpene på hver. Og er verdt hver krone Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Mariell Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Dessverre ikke mer enn 43 overnattinger i år. Hadde håpet å bikke over 50 i år iallefall. Jobben gjør at mange fine helger vår/sommer og høst ikke blir benyttet. Satser også i 2010 sesongen, å starte sesongen med påsketur på Svenskekysten. Dette var i år en ny opplevelse for oss. Som absolutt frister til gjentagelse. Hvor mye vær overnatting koster, hakke peiling. Sikkert mye men verdt vær krone. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tommy_H. Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Ca 65 overnattinger. Har bestillt en ny Viknes 1030 med levering til nyttår, så regner med at det blir flere overnattinger neste år. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Blesp Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Hadde en i sommer i Suntopen under havnekalesja etter en fuktig pubtur. Båtplassen er nærmere enn senga og alkohol gjør full mann å søvnig. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Har passert 100 overnattinger i år også. Utseilt distanse blir skarve 900 nm. Mange korte turer men til gjengjeld turer som er balsam for sjelen. Nå blir det oppussing av Astor fremover, noe som er greit å bruke høsten til. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bøljan Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 54 overnattinger Prisen kan ikke måles i kroner Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Det jeg ikke helt forstår er at enkelte av dere skal måle opp kvalitetstid i penger. Jeg vi ser i på det og dra på helge turer weekend turerbare en liten kveldstursom kvalitets tid en avslapping kose seg og nyte otiumet. Hvorfor skal det måles i penger hvis jeg skulle tenke på at hvær gang jeg startet båten så skostet det meg 500 - 600 kr osv så hadde jeg havnet i et hvitt hus med et stort gjerde rundt . Nei bruk båten kos dere nyt det. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Vi reiser ut i helga på sesongens siste overnattingstur,og da passerer vi 80 døgn. 750 nm. Og et totalt dieselforbruk på 720 liter og 170 problemfrie timer på motoren. Hva dette har kostet er jeg helt uinteressert i,båtliv kan ikke måles i penger. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2009 Mulig eg er litt treig, men: Korleis reknar ein dette med overnattingar? Er det talet på netter der nokon har overnatta ombord? Eller er det det som reiselivsindustrien kallar overnattingsdøgn (der ein altså må multiplisera med talet på personar)? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.