Jump to content

Hvor mange overnattinger har du ombord i året?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Mulig eg er litt treig, men: Korleis reknar ein dette med overnattingar?

Er det talet på netter der nokon har overnatta ombord? Eller er det det som reiselivsindustrien kallar overnattingsdøgn (der ein altså må multiplisera med talet på personar)?

Må vel være antall netter ombord? Slik regner jeg det i hvertfall....

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Det er tydeligvis noen som har skjønt mer enn andre her, ikke har de jobb slik at de kan være i båten hele dagen 7 dager i uka. I tillegg har de penger til og ha så stor båt at de kan tilbringe all sin tid der.

Er det mulig for en simpel overingeniør og få ett kurs så jeg kan begynne ett slik liv snarest, da jeg er grisemissunnelig på de som greier dette.

Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer.

Er det mulig for en simpel overingeniør og få ett kurs så jeg kan begynne ett slik liv snarest, da jeg er grisemissunnelig på de som greier dette.

Vil du ha smertehelvete som mange uføre lever i også ,eller ossen vil du gjøre det ?Trur ikke vi som er hjemme å ikke jobber gjør dette for at det er så jævlig gøy,pleier å være en grunn .Vi kan sikkert bytte ,men tviler på du vil det .Det å komme seg i havna å i båten er medesin på blå det,så jeg trur du bør vurdere ønske ditt.Kos deg med jobben din å helsa ,den varer ikke evig.Plutselig så sitter du der,da er det kansje dumt å tenke tilbake at du ønska at du ville ha det sånn.Sikkert ikke slik du mente dette ,men sånn er virkeligheten for mange av oss som "surrer" ombord 7 dager i uka ........

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 2 uker senere...

Og så har jeg gått gjennom loggen:

Ferien i august: 26

Før ferien: 32

etter ferien: 13

Tilsammen 71 overnattinger fra og med april og til og med oktober. Men nå er båten på land og skal pakkes inn imorgen

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det blir nesten som å kopiere Lars H:

Vi har 68 overnattinger ombord i april-oktober. Noe særlig lenger uten å være i boblehavn er vrient syns jeg. I påsken for 2 år siden satte jeg ut båten 16. mars. " dager senere kom kulden, og vi logget 16 kuldegrader påskeaften og 1. påskedag. Alt frøs, og isen lå nesten 10 cm tykk i havna.

Båten ble satt på land 5. november, og skal ut igjen uken før påske, hvis forholdene tilsier det. Jeg gjøre det lettvint også i vinter, og har satt den under tak. Svinedyrtmen pytt pytt, for båten er såpass borskjemt at jeg ikke har noe valg. Men neste vinter....kanskje den står ute under "åpen himmel".

Amica II's loggbok viser at vi har hatt 48 overnattinger hittil i 2009, men allerede i morgen vil tallet være 49 :sleep:

I tillegg har vi loggført 204 motortimer så langt i år. Vi håper imidlertid at sesongen ikke er over ennå. Amica II blir liggende ute denne vinteren også.

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Tja, jeg vet omtrent hvor mye arbeide det er med båt. Så mitt problem er ikke det, men med tiden. Jeg arbeider vanlig arbeidstid dvs 0700-1530.

Noe jeg forøverig med glede kan bytte bort.

Dessuten har vi to barn som skal kjøres og hentes og sosialiseres inn i samfunnet, det er vel der jeg desverre har gjordt min bommert Tine IV.

Slik at jeg desverre ikke kan benytte min tid som jeg vil, men må lide meg igjennom mye før jeg får tilbake livet mitt.

Og når det skjer skal jeg ta igjen med renter. Her har NAV med en som skal bruke de for allllltttttt det er verdt.

Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer.

Ny båt i mai i år og vanvittig mye kluss i starten, Etter snaue 14 dager røk hydraulikken til styringen og det tok nesten fire uker før deler var på plass. En ukes tid etter dette delte en propp seg i saltvannskjølingen og vannet spylte inn i motorrommet når motoren var i gang, nok et par uker innen dette var fikset. I mellomtiden fant motordekselheveren ut at den ville ta ferie etc. etc. Båten ble dermed brukt minimalt før i august, men det ble likevel ca 160 timer motor frem til månedsskiftet oktober/november (antagelig i underkant av 2000 natutiske). Riktignok bare én overnatning i år. Men nå er båten levert forretningen for vinteropplag - og fiksing av noen-og-tyve punkter på garanti. Dersom alt dette kommer i orden til våren, da blir det forhåpentligvis andre boller til neste år.

Vi bor i vannkanten ved Brekkestø og bruker stort sett landstedsbåter eller en liten skjærgårdsjeep i høysesongen. Veldig mange overnatninger blir det neppe på oss i løpet av et år, men noen hundre timer motor utenom sesong blir det nok fort.

Trond

Det må jo bli hvor mange netter akkurat DU har overnattet i båten ...skulle vi tatt pr.person så hadde det blitt uhorvelig mange :seeya:

Jeg har ikke regnet på det enda men er blitt en del da vi før høstværet slo til for fullt brukte hver helg i båten bortsett fra 5-6 nødvendig bursdagsfeiringer på land :headbang:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Har no talt opp og kome til 28 overnattingar så langt. Mesteparten i sommarferien. Tvilar på om det blir fleire i vinter, men ein skal aldri sei aldri...

Skulle gjerne vore meir ombord, men det har blitt for mange overnattingar på hotell! Hotell er jobb, - båt er fri og avkobling. Satsar på fleire netter ombord neste år.

PS:

I gjennomsnitt har me vore omlag tre personar pr. overnatting, så rekna etter hotell- og reiselivsmetoden blir dette omlag 90 overnattingsdøgn ombord...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...