dankert Startet 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2009 Etter kjøp av ny båt skulle sommeren vært iboks men slik ble det ikke. Etter første tur mister altså motoren vann og veien hvor dette tar er ikke til og bli klok på. ikke går det i båten. ikke går det i oljen. har trykktestet veksleren som ser ut til og være ok. har hatt av eksosslangen og hatt farge i kjølevannet for og se om dette kom ut eksosen men niks ikke en dråpe. hva skjer er det toppen eller toppakningen og at dette fordamper sånn at det nesten ikke merkes eller hva. Hær trenger jeg hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Hvor mye er det snakk om da??? Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Gudrun Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Har du hatt trykk på hele ferskvannskretsen? Alu eller "ståltopp"? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 9.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2009 Høres ut som du har samme motoren som MD21A eller MD21B. Sjekk andre tråder om det samme de siste dagene, søk på f.eks. MD21 GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
dankert Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 er ca en liter som forsvinner ettet 30 - 40 min gange på 2000 omd og tror og mener det er alutopp på denne Sitér dette innlegget Link to post
dankert Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2009 kan kansje stemme at det er samme som vp sin motor. har søkt litt på bilder for og se om det er det men finner ikke bilder så langt. Sitér dette innlegget Link to post
dankert Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2009 ny info var ute og gikk igår og sjekka kjølevannet før jeg satte igang motoren og ved en tilfeldighet så skrudde jeg ikke påfyllingslokket på veksleren ordentlig på. etter ca 20 min gange skulle jeg sjekke kjølevannet og da til min store forbauselse eller fortvilelse var det ingenting som var borte. Jeg hadde da bare gått på dorgefart (minimal gass) og ingenting vann som sagt var forsvunnet. Det var ikke noe trykk i veksleren siden lokket ikke var ordentlig på men nå er jeg helt grønn og skjønner ikke hva som skjer er det vekslern som har et så lite hull i seg at det må trykk til før vannet forsvinner eller kan det fortsatt være en pakning?????? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2009 (redigert) Dette tyder på at selve veksleren er tett, da normalt er det større trykk på fv. siden under gange og når lokket er av er sjøvannstrykket større, da skulle nivået steget.....men ingen regel uten unntak selvfølgelig... Hvis du har Vetus sin marinisering (?) slapp de sjøvannet inn på eksosen midt på motoren i et lite bend rett under toppen.... Det forekom da at alutoppen på noen motorer ble opptært slik at det ble lekkasje.... men du har kanskje Bowman veksler? Da ble sjøvannet ledet inn helt aktenom toppen i miksebendet der....da var det problemet mer eller mindre eliminert... Redigert 14.Juli.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dankert Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 stemmer at kjølevannet kommer inn bak på siden av toppen og ikke på eksosen. så går sjøvannet i en slynge rundt forsiden av motoren slik at den går inn i veksleren. tror du veksleren kan være tett i så måte hva kan/må gjøres da for og rense denne?? håper jo på at denne bare er tett. takker for svar så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Hans E T Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Har samme problem på min motor. Er VELDIG interresert i å få høre om det er kommet noen løsning i denne saken !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.