Batdilla Startet 14.Januar.2003 Del på Facebook Startet 14.Januar.2003 En arbeidsgruppe under ledelse av Kystdirektoratet som har jobbet et år med å komme fram til enhetlige fartsgrenser langs kysten leverer nå et 66 siders høringsnotat til forskjellige organisasjoner. Høringsfristen er 1. mars i år. Det er Kystdirektoratet som skal fastsette grensene. Arbeidsgruppen foreslår fire forskjellige fartsgrenser på 3 knop, 5 knop, 8 knop og 30 knop. Seilbåter gis ikke dispensasjon fra noen fartsbestemmelser. Høringsdokumentet finner du HER. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 14.Januar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2003 PanPan: ...Mener det er slik i dag også, eller foreligger det dokumentasjon for noe annet? Vet ikke hvordan det er i dag, men arbeidsgruppa diskuterte om seilbåter skulle gis unntak fra fartsbestemmelsene, men kom fram til at også seilbåter bør være omfattet av de. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 14.Januar.2003 Del på Facebook Svart 14.Januar.2003 3 knop blir bra! Båten vår går ikke under 4 knop på tomgang. Nå må jeg begynne å spare for fartsbøtene blir mange er jeg redd for. :nonod: Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Januar.2003 Del på Facebook Svart 14.Januar.2003 Og jeg lurer på om det betyr slutten på brettseiling på Høllesanden... (Som forøvrig kanskje er sør-norges beste sted om du er nybegynner da det er ca 1/2M dypt over et stort område, man lærer mye fortere når man slipper bading og rigg-draging.. ) Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 15.Januar.2003 Del på Facebook Svart 15.Januar.2003 Slik har Kristiansandsavisa Fædrelandsvennen formulert seg i denne saken: http://www.fedrelandsvennen.no/baat_og_bil...articleID=58592 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 15.Januar.2003 Del på Facebook Svart 15.Januar.2003 Båtplassens medlemmer må vel få dispensasjon? Her finnes det jo bare fornuftige kapteiner som avpasser farten etter forholdene eller? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 16.Januar.2003 Del på Facebook Svart 16.Januar.2003 Helt riktig Lasse Ellers må jeg si at artikkelen i Fædrelandsvennen er lesverdig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.