mavi Startet 17.Juni.2004 Del på Facebook Startet 17.Juni.2004 Jeg har ei lita kraftblokk jeg kunne tenkt meg å montert på båten. Har fått 2 forskjellige råd til å montere den hydrauliskepumpa. 1. Feste den i skroget 2. Feste den på en motorlabb Hva er riktig? Motoren er en Yanmar 2Qm-15 Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 17.Juni.2004 Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Pumpa til kraftblokken bør være festet til motoren,gjerne på en brakett på motorlabbe(ne). Hydraulikkpumpen vil da ha de samme vibrasjonene som motoren, og reimen mellom motor og pumpe har hele tiden jamm stramming,du vil dermet unngå "krefter" som drar motor mot skottveggen hvor pumpen er festet,hvis den er montert på skrog. Ombord hos meg var pumpen først festet til skott i motorrom og dette fungerte,men dette forandret jeg på.Feste på motoren er å foretrekke som sagt! Er det Rapp-Hydema KB02/3 du skal montere? Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 17.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Er ikke en Rapp. Husker ikke helt navnet (Power Wasp muligens), men det er en liten en produsert i syrefast stål. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 19.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2004 Flere som har synspunkter her? Noen som har noen tegninger på hvordan feste til hydraulikkpumpa bør lages også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.