sjonkel Startet 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2009 (redigert) Hvilken hekkthruster skal jeg velge til en Joda 7900 Helplaner med singel-drev? Redigert 10.Juli.2009 av sjonkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Jeg har vel ikke noe med det, men hva skal du med hekkthruster når du har drev? Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 (redigert) Jeg håper du mener baugpropell, for på en Joda 7900 med drev burde det ikke være nødvendig med hekkthruster med mindre man skal legge til med stiv kuling i sidevind. Ikke en gang baugpropell burde være nødvendig på denne båten. Redigert 10.Juli.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2009 Jeg har vurdert hekktruster på min, men så er jo det en relativt stor båt med en motor. Sitér dette innlegget Link to post
Arcimedes Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Kjøp en Engbo XForce 60 SR........ Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Ikke en gang baugpropell burde være nødvendig på denne båten. Hvorfor ikke? (ser tråden er gammel, men den dukket opp igjen) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 sleipner har en hekkpropell som monteres rett på hekken uten tunnell Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Ikke en gang baugpropell burde være nødvendig på denne båten. Akkurat den påstanden som nevnt over kunne det vært greit å få en god forklaring på. Joda 7900 er en båttype som etter min mening absolutt kunne ha behov for baugpropell for å lette manøvrering. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Enig, har hatt en slik. Den var ett mareritt i sidevind uten thruster. Stikker bare noen få cm i baugen og har ett fenomenalt vindfang og stikker av bare ved ett lite vindpust. Den regelrett "flippet" rundt som en værhane. Ett must på denne båten mener nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Jeg ville satt inn en Sleipner SE40 eller SE60-truster, litt avhengig av hva du har plass til i maskinrommet og hvor mye plass du har bak på hekken. Har montert disse flere ganger og aldri vært borti problemer med de! Montering er ganske enkel sak, bare å se at du har plass på baksiden, risse rundt med en passer og finne frem stikksag og sage i vei. Delekostnadene ved slik montasje er fra rundt 13000 kr og oppover så dette trenger ikke å være noen dyr sak å få til. SX80 er en enhet som er beregnet for montasje på hekk spesielt for båter med to drev. Denne er uforholdsmessig dyr og mest sannsynlig ikke nødvendig i ditt tilfelle. Iflg. trådstarter står det ganske spesifikt at han er interessert i hekktruster. Synes det er utrolig teit å forsøple alle trådene som har et eller annet baugpropellrelatert å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.September.2014 Link til dette innlegget Svart 28.September.2014 (redigert) Det er vel egentlig vrient å montere hekkthruster på singeldrevbåter ? Den må jo i såfall monteres såpass langt opp at den kanskje vil suge luft. Men på en annen side er det vel egentlig ikke så veldig påkrevet heller på drevbåter, iallefall ikke med duoprop. Redigert 28.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.