2nd Trikker'n Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Jeg har nå snakket med Valeo og de sier denne dynamoen ikke er støyskjermet. Anbefaler en ny med bra støyskjerming til 2700,- nok. Huffda..... Prøv å støyskjerme den eksisterende dynamoen først. Det er ikke snakk om "kvantefysikk" bare helt elementær elektronikk til noen få kroner. Sitér dette innlegget Link to post
TrioOslo Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Jeg skal forsøke få tak i en støykondensator i morgen (Bosh ElektroDiesel i Oppegård). Håper jeg for tak i og klarer å koble riktig. Vedlagt er bilde av den nye som koster 2.700,- og som har flere strømskjerminger. Det jeg tror blir riktig er å få tak i en kondensator og koble den mellom B+ og sjassiet (jord) på dynamoen. Enig? Sitér dette innlegget Link to post
John-Ove Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Hei TrioOslo, Jeg regner med B+ er den positive terminalen så da ville jeg koplet mellom den og jord som du sier ja... Tror jeg ville målt over terminalene for å være sikker. Håper dette ordner seg for deg... Og det tror jeg egentlig at det vil komme til å gjøre. John-Ove Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 (redigert) Hei. Støydempingskondensatorer på 2,2uF får du kjøpt på en vanlig bilrekvisitaforretning. Koble en kondensator mellom pluss og minus, og dersom du har isolert minus (egen minuskabel fra generatoren), kobler du også en mellom pluss og gods på generatoren, og en mellom minus og gods på generatoren. Dette ser ut til å stemme godt med bildet ditt av Valeo-generatoren. Har du skilledioder for å fordele ladestrømmen til start og forbruksbatteri, ville jeg koblet på to kondensatorer der også. Her kan det også genereres ganske mye elektrisk støy. En fra utgangen av skilledioden mot forbruksbatteriet, og en fra utgangen til startbatteriet, begge koblet til minus. Dette er slik jeg måtte koble for å bli kvitt støyen. Lars H. Redigert 17.Juli.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TrioOslo Svart 18.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2009 Da er kondensatorer innkjøpt på Elfa i Sandakerveien og montert (loddet og skrudd) på dynamo. Fikk ikke samme type kondesatorer som på Valeo originalt, men med samme uF. Det ser nå ut som dette fungerer 95%. Noen ganger surrer den litt, men jeg må si meg fornøyd. Om det viser seg at det fortsatt er litt støy tar jeg tipset med å sette på kondensatorer også på skillekondensatoren (om jeg har det vet jeg ikke..:). TUSEN TAKK FOR HJELPEN ALLE SAMMEN - DETTE ER VIRKELIG ET SUPERT FORUM!! Vh Trond Trio Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.