Jump to content

Dybdemåler virker ikke med motor i gang.

TrioOslo

Recommended Posts

Jeg skal forsøke få tak i en støykondensator i morgen (Bosh ElektroDiesel i Oppegård). Håper jeg for tak i og klarer å koble riktig. Vedlagt er bilde av den nye som koster 2.700,- og som har flere strømskjerminger. Det jeg tror blir riktig er å få tak i en kondensator og koble den mellom B+ og sjassiet (jord) på dynamoen. Enig?

510_816_back.jpg

Hei.

Støydempingskondensatorer på 2,2uF får du kjøpt på en vanlig bilrekvisitaforretning. Koble en

kondensator mellom pluss og minus, og dersom du har isolert minus (egen minuskabel fra

generatoren), kobler du også en mellom pluss og gods på generatoren, og en mellom minus

og gods på generatoren. Dette ser ut til å stemme godt med bildet ditt av Valeo-generatoren.

Har du skilledioder for å fordele ladestrømmen til start og forbruksbatteri, ville jeg koblet på to

kondensatorer der også. Her kan det også genereres ganske mye elektrisk støy. En fra utgangen

av skilledioden mot forbruksbatteriet, og en fra utgangen til startbatteriet, begge koblet til minus.

stoydemping2.gif

Dette er slik jeg måtte koble for å bli kvitt støyen.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da er kondensatorer innkjøpt på Elfa i Sandakerveien og montert (loddet og skrudd) på dynamo. Fikk ikke samme type kondesatorer som på Valeo originalt, men med samme uF. Det ser nå ut som dette fungerer 95%. Noen ganger surrer den litt, men jeg må si meg fornøyd. Om det viser seg at det fortsatt er litt støy tar jeg tipset med å sette på kondensatorer også på skillekondensatoren (om jeg har det vet jeg ikke..:).

TUSEN TAKK FOR HJELPEN ALLE SAMMEN - DETTE ER VIRKELIG ET SUPERT FORUM!! :lol:

Vh

Trond

Trio Oslo

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...