pandora2 Startet 12.Juli.2009 Del på Facebook Startet 12.Juli.2009 har en plastsnekke, som jeg tenkte jeg skulle forandre farge på, og legge nytt bunnstoff m.m til vinteren. dette har jeg aldri gjort før, og trenger noen tips her. hva slag type maling trenger man til båten, utenom bunnstoff? og hvordan påfører man dette? er noe usikker og fersk her, så fint om noen kan gi noen gode tips her. Sitér dette innlegget mvh Tommy Link to post
MagneO Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Det bør være en smal sak å male båten med feks Epifanes. Selges av West-system i Norge, men de har forhandlere rundt omkring. Godt grunnarbeid er som vanlig nøkkelen til suksess. Hovedspørsmålet er egentlig om man skal gå med en- eller to-komponent maling. Båtmalinger i to-komponenet (feks Epifanes) er laget for rulle så du trenger ikke sprøyte. Dette er en smakssak, men to-komp blir jo i teorien best. Jeg er en "quick-and-dirty" type så jeg bruker alltid det enkleste altså en-komponent. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
pandora2 Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 går ut fra at det her som med annet, at man sliper ned, og primer med noe?, før man maler om båten? Sitér dette innlegget mvh Tommy Link to post
MagneO Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Hallo igjen! De seriøse leverandørene har komplette serier (Jotun, International, Epifanes) dvs lakk/maling med tilhørende grunning, tynner osv. Jeg malte direkte på glassfiberen på sjarken min. Jeg benyttet hvit Epifanes Nautiforte. Den kan benyttes uten grunning, hvis man avfetter og sliper grundig. Se link: http://www.epifanes.com Men det er viktig å finne ambisjonsnivået først slik at man er enig med seg selv når det gjelder sliping osv. (altså hvor grundig skal man går til verks) For øvrig er det masse tråder om maling her på forumet. En del bruker Bengalakk (søk det opp). Mvh Sitér dette innlegget Link to post
pandora2 Svart 12.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 og det sitter uten primer ja...det er bra...finnes vel noe som innehlder noe av de samme stoffer i maling som i primer... supert... ble litt lettere kjenner jeg, var veldig usiker her så.... og ike minst at det kan rulles på .... Sitér dette innlegget mvh Tommy Link to post
kgt Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Se https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=42288&hl= slik gjorde jeg det Sitér dette innlegget kgt Link to post
pantzatt Svart 12.Juli.2009 Del på Facebook Svart 12.Juli.2009 Brukte Jotun hardtop 2-komponent på Ali Craften. Tynnet den med tynner nr.10, og påførte med sprøyte (kan rulles også) med perfekt resultat. Primet ikke, men for meg virket dette som en meget slitesterk lakk likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.