Teerex Svart 19.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2009 Det bør vel komme XR i 29" snart vel.... du får mase på. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) Kanonpriser på bravo 3 propeller nå http://www.getaprop.com/content-categories..._propeller.html Har bestilt et sett 20P 4+3 blad.. bare 5000 + frakt. Redigert 9.Januar.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bukt Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 (redigert) Alpha brukes på mindre motorer. f.eks 3 - 4,2 - 5.0 Det er i hvertfall to typer Genrasjon 1 og 2. Bravo 1 brukes ofte på mellomstørrelsene. Er ikke sikker på fordelene med det, men tror det er lett drevet og gir god fart, men det tror jeg gjelder alpha også, men de er mer, som nevnt for mindre motorer. Bravo to er et kraftig drev som tåler mye belastning. Ulempen er at det gir lite fart. Brukes med store motorer og tunge båter. Bravo tre er et hastighets drev til store og mellomstore motorer. Har to propeller(duo prop). Er et slangt drev som gir mye fart og godt tak i vannet. X blir brukt på forsterket drev som er egnet for dieselmontasje. Diesel gir større belastning fordi turtallet er lavere og dreiemomentet større. Hva R står f or vet jeg ikke. Undervannshus på et bravo drev passer ikke til alpha. Tror heller ikke de forskjellige bravodrevene kan krysses. må rette litt bravo 1 er til performance ,raske båtermed ganske høy hk.mer hk enn 500hk brukes xr drev bravo2 er til cruiser båter med større propdiameter,samme er med bravo tre med to propeller men i mindre diameter for bedre grip i aks og sving men ikke et fartsdrev... legg inn spørsmål på speedwake.com bruker det til motor/drev/ båtbygging der får du svar på alt av tec på drev og motorer.. ø.l Redigert 9.Januar.2010 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 De hadde visst bare 19" og 20" bravo 3 sett med 4+3 blad. Nå er det bare 19"-sett igjen, jeg kjøpte antagelig det siste 20"-settet 4+3 blads versjonen må visstnok regnes som 1" større enn de vanlige. 20" tilsvarer altså 21" standard (i praksis 20" cuppet). "The 4-blade front, 3-blade rear set offers better acceleration performance and enhanced holding compared to the old style Bravo Three Propellers" Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Merlis Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Hei! Er det noen som veit hva slags drev som sitter på en Mercruiser 170 3,7 liter? Er det Alpha eller Bravo drev og hvilken generasjon er det? Jeg må muligens bytte ut dette etter denne sesongen da det begynner å bli slitt og fagmenn sa at det nesten var like dyrt å reparere det =( Problemet med drevet er at den er vanskelig å få i fri, men det verste er reversen. Når jeg skal legge til og kommer i lav fart fremover og skal bakke for å legge meg inntil en brygge må jeg beregne dette i god tid da den er vanskelig å få i revers, samtidig som den ikke kommer helt i revers i førsten. Drevene bare "hakker" litt først og brått så bare kaster den seg i revers. Har hørt om flere liknende hendelser, men noen her som veit om det er verdt å overhale et drev fra 1986 kontra å kjøpe et nytt drev? Et nytt drev ligger vel på fra 8000 brukt til 30.000-40.000 nytt? Men før jeg gjør noe som helst er det egentlig greit å finne ut av hva slags drev som ble brukt på denne motoren. Det står ingenting på drevet da dette er 24 år gammelt og skriften er umulig å skjønne seg på. Noen som kan hjelpe meg? Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 28.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2010 Hei, på denne motoren er det nok et Alpha drev. Litt mer info og evt bilde hadde hjulpet til å identifisere nøyaktig hva du har. Sjekk vedlagt link, der får du hjelp til å identifisere drevet ditt: http://www.mercstuff.com/drive_id.htm Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.