Jump to content

båtførerkurs på nett, hvilken internettside er best?

h3nrik

Recommended Posts

heisann..

jeg driver selv med det nå, og har valgt livredd no.

Syntes de har et veldig bra konsept, og fungerer meget bra...har forøvrig også kjøpt boken som et tilleg, da kan jeg også lese litt når jeg ikke er på nettet..

mvh

Tommy

Norsktest.no

Der ser du hvor du kan avlegge prøven. Fikk litt sjokk da jeg skulle ta prøven. Hadde brukt Batskole.no og hadde kun gjort alt på nett. På prøven så svarer du på alt online, men du må kunne bruke et kart som du får tildelt. 2 dager før prøven kjøpte jeg lærebok, passer og sånn navigasjonslinjal... :sweat:

Det gikk bra da, men skulle gjerne tatt kurset lokalt med en ekte "ulk"! Tenker at det er lettere å lære litt mer, kontra å sitte foran pc'n alene. :confused:

Det du vil ha er en "skole" som ikke har sprunget opp som en paddehatt etter at de skjønte at "her er det penger å tjene".

Jeg er fristet til å anbefale Poseidon, men kan desverre ikke gjøre det da det er flere tilsvarende som jeg ikke husker i farta.

Hadde jeg husket dem hadde jeg anbefalt dem og Poseidon. På det varmeste.

Det er et spørsmål om du bare er ute etter å tilfredstille et påbud - eller om du virkelig vil lære noe som vil gi båtlivet en annen dimensjon. Tillit til deg selv og båten og å vite hvorfor.

Redigert av 2nd Trikker'n (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Jeg er ikke nøytral da jeg er forlegger av et båtførerkurs på nett som heter www.livredd.no - og mener naturlig nok at det er det beste kurset. Jeg vil likevel gi noen anbefalinger til deg som ønsker et nettkurs.

• Kjøp ikke noe på nett der du ikke får se store deler av kurset slik at du får et godt inntrykk - noe er så dårlig at det nærmer seg svindel[/b]
  • Se om nettet muligheter til interaktivitet, animasjoner, videoer, linker osv er tatt i bruk. Noen kurs er førstegenerasjons verktøy og bare PDF filer på nett. Da er en bok billigere å bedre.
  • Sammenlikn noen kurs før du bestemmer deg - se for eks hvordan samme emne er løst i forskjellige kurs

Vårt kurs livredd.no er testet og kvalitetssikret av Det Norske Veritas - det er en garanti for at kurset følger fagplanen og inneholder det du trenger for å bestå eksamen.

Kurset koster kr.990,- , men du kan også velge en lærebok "Den store norske Båtførerprøven" til kr.298,-, eller begge deler. Kjøper du begge får du kr 100,- i rabatt. Du kan bla i boka på våre hjemmesider, slik at du ser hva du kjøper.

Det er over 1000 som har gjennomført vårt kurs, og en lang periode garanterte vi at du fikk kurspengene tilbake dersom du ikke besto eksamen. Det var bare èn som ba om pengene tilbake. Vi har likevel valgt å fjerne garantien fordi sammensetingen av de som tar kurset har endret seg veldig nå som det har blitt obligatorisk. Det er litt for mange umotiverte unge gutter som tar sjansen på å bestå uten å lese pensum.

Kan dessverre ikke anbefale norsk maritim skole as.

Det er vel Norsk maritim kveldsskole du tenker på tipper jeg.

Gunnar som driver Norsk Maritim skole driver ikke med vanlig båtførerprøve mener jeg han har sakt.

Viktig og få navnet riktig her for Norsk maritim skole er ihvertfal JEG veldig fornøyd med.

Hilsen Morten

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

Jeg mener det jeg skrev, nemlig norsk maritim skole as med webb adresse www.norskmaritimskole.no. Dem har blitt pushet av båtmagasinet i helsides annonser der dem selger/solgte blant annet båtførerprøven nettkurs til 250 kroner. Du "får" noen spørsmål på nettet etter at du har betalt, men du mangler alt av litteratur til å svare på spørsmålene ! Søk heller etter mer relevante spørsmål her : http://batforerproven.cappelendamm.no/ Helt gratis.

For meg fremstår de 250 kronene som rene ranet på høylys dag, helt meningsløst.

Jeg takker så meget for anbefalingene; det er alltid hyggelig å lese den slags :saint:

Det finnes mer av samme sorten i gjesteboken vår. :saint:

For noen år siden hadde vi båtførerkurs her på baatplassen.no og flere av deltagerne gikk siden videre med både D5L og D5LA - noe som også skulle indikere at de var fornøyde med kurset . . .

En gang kombinerte vi sogar båtførerkurset med VHF; så det er utrolig hva man kan få til når bare deltagerne er motiverte!

Det er sikkert mulig å gjennomføre et båtførerkurs eller to her på baatplassen igjen utover vinteren og våren hvis interessen er til stede. I den sammenheng hadde det vært interessant å få en helt uforpliktende peiling på hvilken variant som ville friste mest:

1) Et båtførerkurs som består i at jeg sender ut en pakke med materiell til hver deltager (man kan være flere i samme familie som samarbeider over en pakke). Deretter legger jeg ut bit for bit av pensum, med diverse supplerende forklaringer, oppgaver og praktiske eksempler.

Når gjennomgangen er ferdig samles vi i Stavanger til en hyggelig helg ombord i Veteranskipet Nattruten SANDNES for repetisjon av alt stoffet og avleggelse av eksamen.

2) På samme måte som beskrevet ovenfor, men da uten samling og eksamen. Dvs da må hver av deltagerne kontakte en lokal sensor og avlegge båtførerprøven for ham.

Hva sier dere????

PS

Jeg må nødvendigvis ta forbehold om at Ingar og resten av ledelsen på baatplassen.no fortsatt synes at båtførerkurs vil være et godt tilbud til medlemmene og derfor noe som de vil gi plass til . . . .

DS

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Har kone og to større barn .....

Veldig praktisk og fornuftig når flere i familiene gjennomfører et slikt opplegg felles.

Da ser jeg også at det blir mye "kartseilas rundt kjøkkenbordet"; man lærer mer - og støtter hverandre når det eventuelt butter imot med misvisning og deviasjon :wink:

Da er det klarert med Ingar, han er like positiv og imøtekommende som alltid og dermed går vi igang med båtførerkurs her på baatplassen.no tidlig på nyåret.

Jeg legger ut mer info i løpet av morgendagen, men dere må gjerne komme med innspill ihht til det som er nevnt i innlegg #16 like ovenfor.

Still spørsmål, jeg skal gjøre mitt beste for å svare!

Redigert av Poseidon (see edit history)

• 2 måneder senere...

Hei, eg har brukt nettkurset av www.batforerproeven.com og kan anbefale den på det varmeste. Kurset koster 1299kr men inkluderer ein lærebok og ein kursmateriellpakke med stikkpasser, rullelineal, skolekart og div. infohefter frå sjøfartsdirektoratet. Kurset kan du bruke i 365 dager. Eg brukte 1,5 veker før eg tok eksamen og bestod med 1. gang.

:sailing:

• 5 år senere...

Ser denne tråden er litt gammel, men anbefaler å sjekke utxxxxx før du kjøper et dyrt nettkurs. 

Synes du bør kjøpe reklame plass.

Seriøst kurs sa du.

Vi har beståttgaranti på nettkurset. Dette betyr at hvis du gjennomfører kurset og består testene – men stryker på eksamen – gir vi deg pengene tilbake.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...