Baltic Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Reg. nr. og båtkort til Zodiak'en skal være sendt fra "Småbåtregisteret" i dag, så da har jeg vel dem like over helga... Reg. nr. og båtkort til Zodiak'en m/påhenger kom i dag Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Sendte inn registreringsskjema, og tok samtidig en telefon for å sjekke noen opplysninger, fikk da opplyst en behandlingstid på ca 14 dager. Purret etter drøyt 3 uker, og ble fortalt at pga. stor pågang hadde behandlingstiden økt til ca 4 uker. Fair enough. Fikk så en mail etter noen dager med spørsmål om dokumentasjon på kjøp av motorer, siden disse var skiftet. Fakset denne samme dag, og fikk dagen etter telefon fra en hyggelig dame som ville vite om motorene hadde stått i en båt av merke slik og slik tilhørende selger, så hun kunne legge det inn i opplysningene på hans båt. På dagen 4 uker etter innsendelse, kom kort og nummer i posten. Ryddig og grundig behandling etter min mening. Om det tar 2, 4 eller 6 uker, spiller vel for så vidt liten rolle, eller? Slik jeg har forstått det får man forsikret båten når den er under registrering, jeg fikk i alle fall frist ut året med å få dette ordner (IF) Tror nok den hadde blitt forlenget dersom jeg fremdeles da hadde ventet på registreringen... Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hvor skal jeg sende papira ??? Finnes det egne omregistreringspapir. båten min er registrert, men på forrige eiger!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hei. Du finner dokumentet her: http://w01.signform.com/SFDownload/~SFED9E.DOT Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hebbe Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Kjøpte båt ei stund før påske, forrige eier sendte inn omregistrering, og etter 14 dager kom "kortet" med mitt navn på. Desverre var "skiltet" som nummret står på dårlig så jeg ringte for å bestille nytt. Det tok også bare 14 dager. Dette var utenfor høysesong og saksbehandlingstiden på begge disse sakene var veldig bra. Om vi må vente litt før vi får det så gjør det ingen ting. Jeg fikk forsikret min båt uten dette nummret, men sa i fra til selskapet etter at jeg hadde mottatt det. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Intruder Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hei. Du finner dokumentet her: http://w01.signform.com/SFDownload/~SFED9E.DOT Lars H. Tusen takk for hjelpa, det er printet og under utfylling!! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Hei Folkens I dag fikk jeg en stor konvolutt fra Småbåtregistret, med registrerings nr og greier.......... Det var bare det at regningen (giroen) tilhørte meg mens alt av annet papirer som registrerings nr og registreringskort tilhørte en annen båt og eier. Prøvde å få tak i denne personen, men lyktes ikke. Kunne tenke meg å høre om han har mottatt mine papirer. Det er da vel ikke vi kundene som skal spore opp våre egene reg.nr Denne historien er helt fantastisk --- hva mener dere om denne historien. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jorhei Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Tror dette med saksbehandlingstiden hos småbåtregisteret er tilfeldig. Begge de to siste båtene vi har registrert der har gått relativt fort. Bare 2-3 uker og jeg synes egentlig ikke det er noe å klage over. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
John_Kr Svart 25.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Ikke noe å klage over.............. Jeg har jo fått registrerings nr til en annen båt/eier - skulle jeg ikke klage eller mener du at jeg skal lime disse reg.nr på min båt. Saksbehandlingstiden har nå tatt ca 8 uker Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jorhei Svart 25.Juni.2004 Del på Facebook Svart 25.Juni.2004 Selvfølgelig skal du si ifra, men det er jo ikke umennskelig å gjøre en feil da. Det at det har tatt 8 uker kan være tilfellidig eller så er vel sommeren den tiden hvor de har mest å gjøre. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Slagskibet Svart 26.Juni.2004 Del på Facebook Svart 26.Juni.2004 Ikke noe å klage over.............. Shit happens. Men jo,det er noe å klage på. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_J@n Svart 26.Juni.2004 Del på Facebook Svart 26.Juni.2004 Klart du må klage, det er det som må till for at de skal skjerpe seg, og de tar seg bet for en jobb de gjør, til tider dårlig. kanskje de får bedere rutiner, slik at ting som du opplevde ikke skjer igjen, utrolig iriterende kan jeg tenke meg Sitér dette innlegget Link to post
henning_dt85 Svart 26.Juni.2004 Del på Facebook Svart 26.Juni.2004 de bruker lang tid, registrerte withen min (den var registrert fra forrige eier) på meg for 3 år siden, har fortsatt ikke fått noe "vognkort" Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2004 Ja nå er det snart ferie og dersom jeg skal havne bakerts i køen igjen så blir det ikke noe reg.nr i år nei..... Vurderer å kutte ut hele greia, forsikringsselskapet forlanger ikke denne registreringen. Denne registreringen har jo ingen hensikt, sjekket med lokal Politi om de har tilgang til registret, de svarte nei. Hva er da hensikten med denne registreringen........ Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.