Jump to content

Småbåtregistret - lang saksbehandlingstid

John_Kr

Recommended Posts

Sendte inn registreringsskjema, og tok samtidig en telefon for å sjekke noen opplysninger, fikk da opplyst en behandlingstid på ca 14 dager.  Purret etter drøyt 3 uker, og ble fortalt at pga. stor pågang hadde behandlingstiden økt til ca 4 uker.  Fair enough.  Fikk så en mail etter noen dager med spørsmål om dokumentasjon på kjøp av motorer, siden disse var skiftet.  Fakset denne samme dag, og fikk dagen etter telefon fra en hyggelig dame som ville vite om motorene hadde stått i en båt av merke slik og slik tilhørende selger, så hun kunne legge det inn i opplysningene på hans båt.  På dagen 4 uker etter innsendelse, kom kort og nummer i posten.  Ryddig og grundig behandling etter min mening.  Om det tar 2, 4 eller 6 uker, spiller vel for så vidt liten rolle, eller?  Slik jeg har forstått det får man forsikret båten når den er under registrering, jeg fikk i alle fall frist ut året med å få dette ordner (IF)  Tror nok den hadde blitt forlenget dersom jeg fremdeles da hadde ventet på registreringen...

Kjøpte båt ei stund før påske, forrige eier sendte inn omregistrering, og etter 14 dager kom "kortet" med mitt navn på. Desverre var "skiltet" som nummret står på dårlig så jeg ringte for å bestille nytt. Det tok også bare 14 dager. Dette var utenfor høysesong og saksbehandlingstiden på begge disse sakene var veldig bra.

Om vi må vente litt før vi får det så gjør det ingen ting. Jeg fikk forsikret min båt uten dette nummret, men sa i fra til selskapet etter at jeg hadde mottatt det.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Hei Folkens

I dag fikk jeg en stor konvolutt fra Småbåtregistret, med registrerings nr og greier..........

Det var bare det at regningen (giroen) tilhørte meg mens alt av annet papirer som registrerings nr og registreringskort tilhørte en annen båt og eier.

Prøvde å få tak i denne personen, men lyktes ikke. Kunne tenke meg å høre om han har mottatt mine papirer.

Det er da vel ikke vi kundene som skal spore opp våre egene reg.nr

Denne historien er helt fantastisk --- hva mener dere om denne historien.

:sailing::smiley::crazy:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Tror dette med saksbehandlingstiden hos småbåtregisteret er tilfeldig. Begge de to siste båtene vi har registrert der har gått relativt fort. Bare 2-3 uker og jeg synes egentlig ikke det er noe å klage over.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Selvfølgelig skal du si ifra, men det er jo ikke umennskelig å gjøre en feil da. Det at det har tatt 8 uker kan være tilfellidig eller så er vel sommeren den tiden hvor de har mest å gjøre.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Ja nå er det snart ferie og dersom jeg skal havne bakerts i køen igjen så blir det ikke noe reg.nr i år nei.....

Vurderer å kutte ut hele greia, forsikringsselskapet forlanger ikke denne registreringen. Denne registreringen har jo ingen hensikt, sjekket med lokal Politi om de har tilgang til registret, de svarte nei.

Hva er da hensikten med denne registreringen........

:headbang:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...