Jump to content

Hvordan "dreper" man dieseldyr?


Wasco

Recommended Posts

Hvis vannet er emulgert inn i dieseloljen, har det ingen mulighet til å komme i kontakt med materialet som dieseloljen berører. Men Hammerdown kommer i kontakt med materialet, og Hammerdown har smøreeffekt.

 

Fritt sjøvann i brennoljen er ikke å spøke med, men eventuelt sjøvann emulgeres inn i oljen på samme måte som ferskvann. Alt emulgert vann blir innkapslet av oljen. Det er det som er emulgering.

 

Kan du dokumentere at vann, fersk- eller sjøvann, som blir emulgert inn i dieselen ved bruk av Hammerdown ikke kan eller vil gjøre skade på dieselpumpe, dyser eller andre deler av brennstoffsystemet?

 

Hvor lenge kan en emulgert blanding av vann i diesel etter benyttelse av Hammerdown stå uten at vann og diesel skiller lag?

 

Dersom en motor mot formodning skulle få korrosjosproblemer i drivstoffsystemet på motoren, og det etter en undersøkelse av ett eller flere autoriserte verksteder blir konstatert at korrosjonen alene skyldes emulgert vann i dieselen som følge av bruk av Hammerdown, vil da Motorconsult dekke reparasjonsomkostningene ved en slik eventuell skade?

Link to post
  • 2 år senere...
Godt poeng 'Capitaine' det at vannet emulgerer inn i dieselen og dermed kan skape smøreproblemer med dyser og dieselpumpe. Spennende å se om noen kommer med mer nyttig info angående dette.

Tenk på hva vann-i-olje-emulsjon er: Olje hvor vannet er innkapslet. Vannet kan aldri komme i kontakt med noe som oljen passerer.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...