Bonita I Startet 14.Juli.2009 Del på Facebook Startet 14.Juli.2009 Nå trenger jeg virkelig hjelp - og det raskt .... Båtkammeraten vår lekker vann så det holder fra pakkboksen. Ligger i Skudeneshavn og gode råd trengs: Hvor finner vi et sted å løfte båten på land - en Farline Corniche, 31 fot - og få skiftet pakningene (han har talgpakninger 6 mm). Skulle helst også fått byttet til bakelitt/teflon-pakninger da talgpakningene han skiftet på andre motoren sist kun holdt i 2 måneder. Er der noen medlemmer her som kan formidle noen gode kontakter i området før hele ferien ender under vann Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
brs Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Hei. Prøv Røyksund Mek Verksted, ligger litt nord for Kopervik, en går østover tvers over for Hydro Aluminium. Hør med dem, de har en flott slipp. tlf 52 83 66 43. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Glimrende - ringer de i morgen. Et alternativt kan kanskje være å legge på et par ekstra runder talgpakning foreløpig, slik at han kommer seg gjennom ferien. Er dog litt usikker da jeg tror Fairline skal bruke teflonpakninger, og det han har i reserve er talgpakning. Vet ikke om det betyr noe for en relativt kort tid ?? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Lego Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 (redigert) Eller Nordvegen Marine på Husøy, midt i Karmsundet, på babord land når du kommer sørfra. Like nord for Hydro Aluminium. De har Båtheis, og god hall å stå inne og jobbe i. Har hatt oppe båten der flere ganger, og de yter god service. Husøyvegen 179, 4262 Avaldsnes 922 82 208 Redigert 14.Juli.2009 av Lego (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Jess, Nordvegen drar jeg gjerne tilbake til. God service! Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Hei, skru ut holderen som holder talgpakningen, sause inn talgpakningen med greace, dytt dette inn, holderen skrus til med hånden.... Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 14.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Eller Nordvegen Marine på Husøy, midt i Karmsundet, på babord land når du kommer sørfra.Like nord for Hydro Aluminium. De har Båtheis, og god hall å stå inne og jobbe i. Har hatt oppe båten der flere ganger, og de yter god service. Husøyvegen 179, 4262 Avaldsnes 922 82 208 Jess, Nordvegen drar jeg gjerne tilbake til. God service! Kjempebra. Har snakket med Nordvegen Marine på Husøy, og de tar imot oss i morgen tidlig. (Gjelder bare å holde båten fltende over natten, for her lekker det mye :( ) Alltid hjelp å få her - det e bare sååååå bra. Takker for gode råd igjen. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Lego Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 Høres ut som en heller stor lekkasje. Men tenker det ordner seg på Husøy. Dere får gå pumpevakt i natt. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 14.Juli.2009 Del på Facebook Svart 14.Juli.2009 (redigert) Det er et par slipp'er på Syre, noen få minutters gange vestover. Disse er vel private, men leies bort for noen hundrelapper i døgnet etter som jeg har forstått PS! Send meg en IM viss du trenger noen navn Redigert 14.Juli.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Har dere fått fikset lekkasjen? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 24.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2009 Har dere fått fikset lekkasjen? Heisann. Beklager svæært sen tilbakemelding - men har vært uten særlig dekning i lang tid. Ja -lekkasjen ble tettet: Skiftet tre lag pakninger mens båten lå på sjøen. Ble mottatt med den beste service hos Nordvegen Marine - vil virkelig få anbefale disse. Hjertlig takk for alle gode råd som reddet ferien til både oss og våre venner Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Fusebox Svart 12.April.2015 Del på Facebook Svart 12.April.2015 Hei Bonita, Nå trenger samme båten nye pakninger igjen :-) Var det en enkel og grei fremgangsmåte å få det til på ? Bare skru ut "pressa" og legge inn nye 3 ringer ? Hva med det som var igjen der fra før, ble det skrapt ut, eller nye pakninger bare lagt på utenpå det som måtte være igjen av de gamle ? Så det ble brukt 6 mm lisse. Var det noen spesiell type som ble foretrukket (teflon, PTFE, eller noe annet fint navn ?) Håper at ikke alt har gått i glemmeboken, og er veldig glad for litt info om du/dere husker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.