Jump to content

VP280 Drev, gearet går ikke ut av revers

hjjensen

Recommended Posts

Hei. Har et stort og akutt problem. Kom inn til Moss gjestehavn i kveld, i det jeg legger til bakker jeg, når jeg skal geare til fri eller sette i forover igjen så står den fast i revers. Får ikke satt den i fri. Har fått sjekket på spaken og gearviren beveger seg som den skal. Får ikke tittet bak dekslet på drevet før det blir lyst i morgen tidlig men er jo redd det kan være mer alvorlig enn at gearviren må justeres. Skiftet den for 4 år siden. Har ikke merket noen problemer ellers med drevet, kansje litt treg når jeg skal skifte gear. Har ikke sluret eller hatt noen form for stygge lyder i det. Noen med lignende erfaringer som kan hjelpe.

På forhånd takk for svar.

Jeg opplevde det samme på et 280 drev for en del år siden, da var det feiljustert wire. Girsjalteret ble presset for langt over og gikk i lås.

Ta av dekselet bak på drevet som skjuler girsjalteret og hjelp til med hånden her mens du girer og se om det ikke er samme problemet hos deg.

Kan selvsagt også være en def. wire eller kontroll boks men det vil du se når du har av dekselet og får noen til å prøve å gire mens du observerer.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

oppleved det samme selv. Wire hengte seg litt opp.Grunnen til at det hengte seg opp oss meg var at den spaken bak på dekslet på drevet var treig. Det jeg gjorde var rett og slett og 'moe' denne godt opp. Løsnet på wieren og brukte en tang til vippe at og frem og tilbakers noen hundre ganger (holdt på sikkert i 30-40 min.) samtidigt som jeg klinte på med diverse tynne oljer. Brukte det jeg hadde for hånd; CRC el., tynn olje som feks. tynn aksel/litiumfett som er tynn og renene. Til slutt klinte jeg en SVÆR klatt med vannfast gris/fett rundt spaken og skrudde dekselt på. Sjekket 1 år etterpå og fette/grisen var der enda gitt! Tror den hjelper bra til å holde ute vann og smører litt.

my5cent om den saken... :smiley:

Redigert av blacki (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...