HomerSimpson Startet 16.Juli.2009 Del på Facebook Startet 16.Juli.2009 Jeg har kjøpt en ny Raymarine A-60. Denne fungerer bra, men får ikke fram SOG (speed over ground). Har lest bruksanvisningen men kan ikke se at det står noe der. Det står der at man kan hente ut fart av hekksvinger til ekkoloddet, men jeg har ikke dette. Dette blir heller ikke nøyaktig. Det må da være mulig å få hastighet ut i fra sattelitter? Har snakket med butikken der jeg kjøpte plotteren, de mente også at det skal være mulighet å se hastighet uten hekksvinger. Fikk et telefonnummer til Bellamarin som jeg måtte ringe når jeg satt foran plotteren sånn at de kunne hjelpe meg. Skal begynne ferie i morgen ettermiddag og da er det ingen hos Bellamarin før mandag.Er det noen her på forumet som har samme plotter som kanskje kan hjelpe meg. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Bøljan Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Intern eller ekstern antenne ? Har du satelitt forbindelse ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Du finner håndboka her: http://www.raymarine.eu/customer-support/o...play-manuals/#a. Skal se hva jeg finner. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Du finner i alle fall endel info om COG på side 94 i den engelske manualen. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Jeg har estern antenne. Jeg har satelitt forbindelse. Kartplotteren virker som den skal bortsett fra at jeg ikke får fram hastighet. Når jeg går inn i menyen finner jeg bare den hastigheten den skal hente fra hekksvinger (noe jeg ikke har). Er ute etter SOG noe som GPS regner ut selv. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Stein-Erik Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Hei! Jeg monterte en slik for noen uker siden, og den fungerer som den skal den! Regner med - som Bøljan kommenterer - at du har satelitt fix? Det ser du inne på menyen under GPS Status. For å vise SOG på selve kart bildet går du inn på menyen, velger Display Setup -> Data Items. Her velger du de feltene som skal vises på skjermen, og du finner SOG på listen. Du kan også få frem SOG via Page knappen. Velg Chart/Nav Data. Ellers er jeg positivt overrasket over den! Men for å få et "rent" bilde av kartet har jeg slått av en del funksjoner som ellers gjør bildet uoversiktlig (grid, chart boundarys, viser bare en depth contour, light sectors, range rings) Har også vlgt hvit bakgrunn på havet. SE Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Har du forsøkt "gjenopprett fabrikk instillnger" Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Du finner i alle fall endel info om COG på side 94 i den engelske manualen. Det er forøvrig SOG jeg er ute etter (speed over ground). Skal sjekke i den engelske manualen om det står noe der. Takk for linken. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 I forbindelse med oppsett av informasjonssiden kan du aktivere SOG med on/off, jfr side 40 i den engelske manualen. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 (redigert) Der var det ja. Har lest den norske manualen som fulgt med opp og ned uten å finne det. Det første man blir blind på er øynene. Tusen takk for hjelpen. Redigert 16.Juli.2009 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
roaldbj Svart 16.Juli.2009 Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 Bare hyggelig å tilfeldigvis kunne bistå litt. A-60en er vel ganske ny? Jeg synes den har mange interessante fasiliteter. Det hadde vært hyggelig om du kunne skrive litt om erfaringene dine etter hvert. Jeg tror vektoren som viser fart og retning kan være verdifull. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2009 A-60 er faktisk en utgående modell. Den selges på tilbud for 3995.- + kart. 5,8 tommer widescreen skjerm. Kostet i fjor ca 8000.- + kart. Fungerer veldig bra så langt. Har kun savnet å kunne se hastighet. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
doppi Svart 7.August.2009 Del på Facebook Svart 7.August.2009 Heisan Jeg har en A-60 selv. I den manualen er det vist noen illustrasjoner over oppgradering av instrumentet - sågar med versjonsnummer og det hele. Men, jeg kan ikke finne at det tilbys noen oppdateringer til A-60 .. kun til A-65? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.