Jump to content

Trådløs router til båt

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det er mange å velge mellom men hvis man setter litt kriterier til utstyret så lurer jeg på om det finnes en grei boks til formålet.

-Boksens hovedhensikt er å koble laptopen min til eksisterende nettverk i båten (Furuno Navnet), den må ha mulighet for dhcp slik at jeg ikke trenger å sette addresse hver gang jeg er i båten.

-Boksen skal kobles til 12Vdc, muligens via ett adapter. Billigeste alternativet da er om boksen benytter DC 12V eller lavere.

-Minst mulig boks gir enklest mulig montering, det er en fordel at den kan monteres permanent på skott.

-Har hørt at noen av disse boksene kan benyttes i kombinasjon med en usb 3G modul, det kunne jo vert morsomt.

Bortsett fra 12V, er det noe ved en slik ruter som ikke er helt alminnelig hyllevare?

Ja den benytter seg av en usb 3G modem.

d-link - dir-451, 3g støtte, bruker den på netcom sin løsning på hytta. Usikker på innspenning (er ekstern transformator i hvertfall) kan endre subnet mask etter hva jeg skjønner.

Du bruker usb-modem eller? Hvordan er det med å benytte windows mobile og dele internettilgang via usb?

• 1 måned senere...
Dette var interessant. Betyr dette at man kan kjøpe en Dovado router og bruke til ICI i stedet for den router ICE tilbyr som koster kr 2495,-?

Jeg har ikke prøvd, men det står jo klart og tydelig her at det skal funke.

Bruk ditt eksisterende 3G/HSPA modem fra Telenor, NetCom, Network Norway, ICE m.fl..

USB-modemet plugges i routeren i stedet for i PCen.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...