Jump to content

Trådløs router til båt

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det er mange å velge mellom men hvis man setter litt kriterier til utstyret så lurer jeg på om det finnes en grei boks til formålet.

-Boksens hovedhensikt er å koble laptopen min til eksisterende nettverk i båten (Furuno Navnet), den må ha mulighet for dhcp slik at jeg ikke trenger å sette addresse hver gang jeg er i båten.

-Boksen skal kobles til 12Vdc, muligens via ett adapter. Billigeste alternativet da er om boksen benytter DC 12V eller lavere.

-Minst mulig boks gir enklest mulig montering, det er en fordel at den kan monteres permanent på skott.

-Har hørt at noen av disse boksene kan benyttes i kombinasjon med en usb 3G modul, det kunne jo vert morsomt.

Penny skrev:
Bortsett fra 12V, er det noe ved en slik ruter som ikke er helt alminnelig hyllevare?

Ja den benytter seg av en usb 3G modem.

espenal skrev:
d-link - dir-451, 3g støtte, bruker den på netcom sin løsning på hytta. Usikker på innspenning (er ekstern transformator i hvertfall) kan endre subnet mask etter hva jeg skjønner.

Du bruker usb-modem eller? Hvordan er det med å benytte windows mobile og dele internettilgang via usb?

• 1 måned senere...
  Magnar skrev:
Dette var interessant. Betyr dette at man kan kjøpe en Dovado router og bruke til ICI i stedet for den router ICE tilbyr som koster kr 2495,-?

Jeg har ikke prøvd, men det står jo klart og tydelig her at det skal funke.

Sitat
Bruk ditt eksisterende 3G/HSPA modem fra Telenor, NetCom, Network Norway, ICE m.fl..

USB-modemet plugges i routeren i stedet for i PCen.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...