Jump to content

Limforslag for bruk på gammel Porolon for feste av ny alufolie?

Gudrun

Recommended Posts

Har akkurat isolert et 100mm eksosrør av typen tørr eksos som går over styrhustak. Forrige eier hadde skiftet ut rørene til rustfritt, men ikke tatt på ny isolasjon. Resultatet var en 3,2m. lang ovn med 2-300 grader....i et lite maskinrom.

Porolonen på skottene har fått heteslag og alufolien har løsnet. Er nok en kombinasjon av varme og elde vil jeg tro.....

Tenkte jeg skulle lime 1cm. Porolon med folie utenpå, men ser med gru på det gedigne sjøslaget det blir nedi der med all den kontaktlimen og ufattelig lite tilgang friskluft ...... :puke: hehehehehe

Vel, da jeg isolerte røret med 50mm. steinull hadde jeg en tykk alufolie utenpå..... Kom til å tenke på at denne folien må da kunne la seg lime på skottene også.... Firmaet som selger isolasjonen bekrefter at de bruker alutape i skjøtene på folien og den holder i mange år.

Så spørsmålet nå er om det er folk her som har formening om det finnes en enkomponent lim (av typen "uten fyll") som kan egne seg til dette formålet?

Redigert av Gudrun (see edit history)

Jeg brukte det til å lime porolon på innsiden av motorkassa, sprayet limet på porolonplatene og klemte dem fast mot treverket (lakkert kryssfiner) Sitter tvert!

Det kan være litt rotete å påføre; holde limspruten innenfor ønsket område. Jeg brukte en gammel teppebit som stakk fram under platene.

Litt løsemiddel er det nok, men det forsvant ganske så raskt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...