kvegil Startet 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2009 Tenker på å skaffe meg en NB8700, men finner lite info om båten på nettet etc. Er interessert i forandringer som er gjort på typen, størrelse på motor, eller kort sagt alt som er relevant å vite for en novise på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Tyggo Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=9477 En liten link til en tidlige diskusjon. Her NB 8700 kontra 840. Kanskje ikke det du var ute etter, men får vist frem litt ulemper med 8700. (Du har vel kanskje sett den alerede) Sitér dette innlegget Hjemme bra, på sjøen best! Link to post
kvegil Svart 17.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 Takk for svar. Jeg er interessert i en combibåt, fiske er litt viktig . Det blir stort sett 2 pers. ombord, så jeg trodde at 8700 måtte være idiell for meg. Noen som vet om forandringer i akterenden av denne modellen, hørte noe om at bunnen var forlenget og trimflaps flyttet lenger bak. Anybody know anything? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2009 De har forlenget undervannskroget akter, eller er mere rett å si at de har fylt ett "tomrom" slik at unndervannsskroget gikk helt akter til hekken. Sakset fra NB Marine sine sider.. Og ikke så rent lite stolt presenterte vi nytt skrog 01.01.07. Den myke gangen og stabile skroget som har vært, er blitt enda bedre. Skroget er forlenget ca. 2 ft i vannlinjen, og våre tester viser strålende resultater. * enda bedre retningsstabilitet i høy fart * man kan knapt merke når personer forflytter seg ombord i fart * økt bæring i hekken gjør at båten klarer bedre økt vekt bak. f.eks gummibåt på snap-daviter etc Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
kvegil Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Takk 880.Tror at jeg har sett en eller annen plass på nettet en som gjorde den jobben selv, kjøpte kit hos NB tror jeg, men er ikke i stand til å finne det igjen. Noen som har sett det samme og husker hvor? Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Hei Hadde ein NB87oo i eit par år, flott båt med gode sjøegenskapar. Båten vart produsert til litt inn i 2000, deretter overtok NB870. Denne vert produsert enda. 8700 hadde toalett i hovedkabinen og ingen dør til plattform akter. Vår båt var utstyrt med Saab/Iveco, ei herleg maskin. Sjøsterke skrog.http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17825875 Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Kvegil, her er hjemmesiden til en svenske som bygde en NB870 fra halvfabrikat. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
olpi Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 (redigert) Hei! Skroget på 8700 og 870 er likt inntil 2004, ellr 2005. Da ble bunnen forlenget helt akterut. På tidilgere modeller var en den del akterut under badeplattform som ikke var en del av bunnen, men lå noe høyere i vannet. Du ser det såvidt her: Trimplan og en fast forlengelse i plast innefor disse er montert der bunnen stopper på disse. De siste modeller med lengre bunn akterut har enda bedre bæring, men 330 bredde har uansett god bæring. Forskjellen på NB 870 i forhold til NB8700 er først og fremst at salongen er flyttet fra styrbod til babord side. På NB8700 har man dobbeltsete og enkeltsete i fartsretningen, men i 870 har man bare et førersete i fartsretning. Toalettet er flyttet ned i 870 og er der langrt mindre. Plassen på "dashboard" er også langt mindre i 870. Finishen i 870 har fulgt med i tiden og er bedre innvendig enn i 8700. Utspringet på tak mot akterdekk har blitt større på 870, men kalesjeløsningen er dårligere (min mening). Ekstra badeplattform /utvidet har blitt standard etter hvert, men kan monteres på alle modeller. Skyveluker i taket i stedet for luke til å vippe er nytt i 870. En del er bedre på 870 (ny modell), men det er også ting som er bedre med 8700. Hvis du er i Fredrikstadisriktet så kan du se på min 8700 hvis du ønsker. Kan fortelle deg mer om svakheter og gode egenskaper med NB8700/870. Naboen har 870. Redigert 20.Juli.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Niderman Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Forandringene på undervannskroget på nb870 kom først i 2007. Men det skjedde også nokre forandringer fra 2005, men det var på akterenden over vann og på overbygget. Fra 2005 kom nemleg nb870 med port bak, ankerkasse kun på babord side, tørkeskap på dekk og litt forhøya overbygg slik at det er litt bedre ståhøgde bl.a. på toalett. Fra 2005 kunne båten også leverast med forlenga badeplattform. Da eg bestillte min 870 sommaren 2004 for levering i april 2005 nådde eg akkurat tak i denne nye varianten. Men altså: Utfyllinga av undervannskroget bak kom først i 2007. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Det stemmer som du skriver. Var litt rask på labben når jeg skrev innlegget i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.