Jump to content

Søker fakta om NB8700

kvegil

Recommended Posts

Takk for svar. Jeg er interessert i en combibåt, fiske er litt viktig . Det blir stort sett 2 pers. ombord, så jeg trodde at 8700 måtte være idiell for meg. Noen som vet om forandringer i akterenden av denne modellen, hørte noe om at bunnen var forlenget og trimflaps flyttet lenger bak. Anybody know anything?

De har forlenget undervannskroget akter, eller er mere rett å si at de har fylt ett "tomrom" slik at unndervannsskroget gikk helt akter til hekken.

Sakset fra NB Marine sine sider..

Og ikke så rent lite stolt presenterte vi nytt skrog 01.01.07.

Den myke gangen og stabile skroget som har vært, er blitt enda bedre. Skroget er forlenget ca. 2 ft i vannlinjen, og våre tester viser strålende resultater.

* enda bedre retningsstabilitet i høy fart

* man kan knapt merke når personer forflytter seg ombord i fart

* økt bæring i hekken gjør at båten klarer bedre økt vekt bak. f.eks gummibåt på snap-daviter etc

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Hei

Hadde ein NB87oo i eit par år, flott båt med gode sjøegenskapar. Båten vart produsert til litt inn i 2000, deretter overtok NB870. Denne vert produsert enda. 8700 hadde toalett i hovedkabinen og ingen dør til plattform akter. Vår båt var utstyrt med Saab/Iveco, ei herleg maskin. Sjøsterke skrog.http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17825875

Hei!

Skroget på 8700 og 870 er likt inntil 2004, ellr 2005. Da ble bunnen forlenget helt akterut. På tidilgere modeller var en den del akterut under badeplattform som ikke var en del av bunnen, men lå noe høyere i vannet.

Du ser det såvidt her:

Hekknb.JPG

Trimplan og en fast forlengelse i plast innefor disse er montert der bunnen stopper på disse. De siste modeller med lengre bunn akterut har enda bedre bæring, men 330 bredde har uansett god bæring.

Forskjellen på NB 870 i forhold til NB8700 er først og fremst at salongen er flyttet fra styrbod til babord side. På NB8700 har man dobbeltsete og enkeltsete i fartsretningen, men i 870 har man bare et førersete i fartsretning. Toalettet er flyttet ned i 870 og er der langrt mindre. Plassen på "dashboard" er også langt mindre i 870.

Finishen i 870 har fulgt med i tiden og er bedre innvendig enn i 8700. Utspringet på tak mot akterdekk har blitt større på 870, men kalesjeløsningen er dårligere (min mening).

Ekstra badeplattform /utvidet har blitt standard etter hvert, men kan monteres på alle modeller.

Skyveluker i taket i stedet for luke til å vippe er nytt i 870.

En del er bedre på 870 (ny modell), men det er også ting som er bedre med 8700.

Hvis du er i Fredrikstadisriktet så kan du se på min 8700 hvis du ønsker. Kan fortelle deg mer om svakheter og gode egenskaper med NB8700/870. Naboen har 870.

Redigert av OLPI (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Forandringene på undervannskroget på nb870 kom først i 2007. Men det skjedde også nokre forandringer fra 2005, men det var på akterenden over vann og på overbygget. Fra 2005 kom nemleg nb870 med port bak, ankerkasse kun på babord side, tørkeskap på dekk og litt forhøya overbygg slik at det er litt bedre ståhøgde bl.a. på toalett. Fra 2005 kunne båten også leverast med forlenga badeplattform. Da eg bestillte min 870 sommaren 2004 for levering i april 2005 nådde eg akkurat tak i denne nye varianten. Men altså: Utfyllinga av undervannskroget bak kom først i 2007.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...